Au trecut 12 ani de când ziarul nostru a văzut lumina tiparului. Se întâmpla în 2005. De atunci, multe s-au schimbat… unele în bune, altele în mai puțin bune.
Cert este că ziarul nostru are un cuvânt de spus în urbea noastră și tot cert este că încet, încet ne-am făcut cunoscuți și respectați datorită lucrurilor bune.
Vă dăm un banal exemplu: Numărul 600 al ziarului nostru a fost scris de târgumureșeni și, aproape fără excepție, în acel număr târgumureșenii ne-au relatat neajunsurile lor în ceea ce privește urbea noastră, și tot aproape fără excepție, ne-am convins că cei care trebuie citesc ziarul nostru deoarece multe dintre sesizări au fost rezolvate. De exemplu, un târgumureșean reclama poziționarea greșită a unor limitatoare de viteză pe o stradă, iar problema s-a rezolvat la puțin timp după apariția în numărul nostru a reclamației; un alt târgumureșean reclama haosul care se găsește în clădirea veche, ce se vrea monument, de lângă podul de peste râul Mureș; la două săptămâni, mormanele de gunoaie din clădire au dispărut; o târgumureșeancă reclama starea dezastruoasă a coșurilor de la hipermarketul Auchan, coincidență sau nu, cărucioarele au fost schimbate în totalitate, iar în această săptămână târgumureșeanca ne-a scris, recunoscătoare că i-am publicat sesizarea; etc.
Dar ce înseamnă, de fapt, săptămânalul Punctul, citiți în continuare într-un mini-interviu cu unul dintre directorii ziarului: Cristian Teodorescu…
„Libertatea de exprimare a rămas la cote demne”
Reporter: Ești director de 12 ani la Punctul… Cât de greu este?
Cristian Teodorescu: Sincer? Acum nu este greu deloc. Piața s-a schimbat foarte mult, echipa noastră s-a maturizat și funcționează mai bine ca niciodată și partea de on-line a crescut precum Făt Frumos din poveste. Din punctul meu de vedere problema numărul 1 al întregii mass-media locale rămâne finanțarea activității, funcționarea pe baze reale, comerciale, într-o piață deschisă. Eu cred că aici Punctul a fost întotdeauna un exemplu pozitiv pentru că niciodată nu s-a bazat doar pe anumite surse de finanțare sau doar pe anumite relații economice și urmarea firească a fost că libertatea de exprimare a rămas la cote demne și confortabile pentru o structură a mass-media locală. Cred că asta a fost cel mai greu și este în continuare, să nu devenim trompeta tuturor. Când finanțarea activității este o problemă care te bântuie aproape constant, să refuzi contracte evident politice este o chestiune de voință și demnitate. Și am trecut pe lângă astfel de contracte de zeci de ori. Aici cred că ar trebui să-i mulțumesc și colegului meu Marius cu care împărtășim aproape în totalitate aceste idei și principii.
Rep.: Ce au reprezentat/reprezintă pentru tine cei 12 ani?
C.T.: Pentru mine Punctul reprezintă o carte de vizită. Poate nu e cea mai frumoasă, nici cea mai colorată, nici cea mai corectă, nici cea mai business. Dar e un punct de reper. Toți cunoscuții mă identifică cu Punctul și sunt foarte mândru de asta. Apoi, sunt oamenii care fac Punctul să existe. Ce să zic? Că Ovidiu și Marius sunt printre cei mai buni prieteni ai mei? Că Titi și Sanda sunt cel mai frumos exemplu de familie pe care l-am văzut în viața mea? Și ambii sunt la nivel de expert pe domeniile lor? Să zic de Mircea cu care am mai multe proiecte în derulare și care ne-a dus site-ul exact acolo unde a promis acum doi ani? Să zic de doamna Erika care a fost luni de zile „terorizată” de telefoanele mele, dar care acum zâmbește de fiecare dată când vorbim? Sau de domnul Borgovan, unul dintre cele mai tinere suflete pe care le-am văzut vreodată?
Ca să închei, aș spune că Punctul pentru mine reprezintă „norocul” suprem de a cunoaște cei mai valoroși oameni întâlniți în viața mea și nu mă refer doar la cei care au rămas alături de noi până azi. Mă refer și la cei care au plecat – zeci de oameni super super faini – și la cei de la Kozpont, ediția în limba maghiară, de care ne-am despărțit cu mulți ani în urmă. Peste tot am întâlnit oameni minunați.
„Suntem interesați de on-line”
Rep.: Care este tendința Punctul la ora actuală (spre ce se orientează/ce urmărește?)
C.T.: Din păcate, viitorul arată altfel decât ne-am închipuit în urmă cu 12 ani. Din fericire, îmi place cum arată viitorul ăsta. Sunt deschis la challenge-ul pe care-l reprezintă on-lineul și cred că avem cea mai bună echipă din zonă. Punctul.ro este de mult un reper de eficiență și rapiditate în media on-line din județul Mureș și ne-am distanțat, alături de zi-de-zi.ro, față de restul competitorilor din piață. Suntem pe al doilea loc la media zonală pe județul Mureș și asta ne dă și curaj și putere să mergem mai departe. Ca să revin concret la întrebare aș zice că suntem interesați de on-line pentru viitor.
Rep.: Planuri de viitor pentru ziar aveți? Sau lăsați timpul să-l modeleze?
C.T.: Din păcate ediția print devine încet, încet un obiect de cult și evident că atât timp cât va avea căutare va rămâne pe piață și va fi editat pentru cei cărora le place să răsfoiască „originalul”. Ca peste tot în lume, edițiile de print înregistrează scăderi, chiar dacă acestea s-au mai estompat în anumite țări și s-a ajuns la un fel de prag minim care rezistă trecerii timpului. Avem câteva idei și pentru ediția print și, evident, am reușit să mărim puțin aria de distribuție ajungând până în județul Harghita. Studiem posibilitatea de a extinde aria de acoperire, este una dintre variantele de dezvoltare.
„Reacționăm când ceva nu ne convine”
Rep.: Ce zic oamenii despre Punctul?
C.T.: Păi sunt mai multe tipuri de oameni, și tot felul de opinii. Bine că ele există! Dacă ar fi să fac o radiografie a ultimelor 10-15 feed-back-uri primite direct aș zice că mai avem mult de lucru pentru că în bună măsură oamenii reacționează atunci când ceva nu e bine. Poate cele mai multe feed-backuri negative se pliază pe sintagma „graba strică treaba”: din cauza dorinței de a fi primii în publicarea unei știri (mai ales la cele cu impact major) avem scăpări pe partea de auto-corectură și gramatică; sau detalii privind exactitatea informațiilor. Repet, nu vorbim de esența lucrurilor, ci de scăpări.
Asta ar fi o parte a feed-backului. Partea care e mai evidentă, pentru că reacționăm vocal mai ales atunci când ceva nu ne convine.
Partea cealaltă a feed-backului este dată de ideile de dezvoltare, de cererile de a descărca aplicația Punctul pentru telefon, de cererile de a publica știri (ceea ce evident reprezintă o recunoaștere a eficienței platformei) etc.
Sincer să fiu, și eu sunt mai atent și tind să le dau curs mai degrabă criticilor decât laudelor, măcar din critici învățăm ceva.
Rep.: Dacă ai putea să dai timpul înapoi, ce ai schimba (mă refer la tot ceea ce ține de Punctul / oameni / campanii / hotărâri în anumite situații).
C.T.: Hmm… nu m-am gândit la asta dar, în general, nu am regrete în viață. Sunt mulțumit de ceea ce am făcut și reușit, și în mare parte privesc spre viitor. Nu cred că aș schimba ceva esențial în trecutul Punctul, dar mi-e dor să ne vedem mai des ca echipă și poate o să facem ceva în acest sens în viitor…