Sursa: pemotoare.ro
Au trecut opt ani de la semnarea primului contract pentru realizarea circuitului de la Târgu Mureș, dar pe viraje este tot liniște. Și este greu de crezut că vom auzi vreo motocicletă la 11.000 de rpm prea curând pe “Autostrada Motociclismului Românesc”(sic!).
Pe la finalul anului trecut, președintele Consiliului Județean Mureș, Peter Ferenc, anunța că lucrările “au fost finalizate în proporție de 100%”. Dar că o tasare de teren a amânat recepția cu 90 de zile. Au trecut patru luni de atunci, iar paddock-urile sunt tot goale. Chiar dac-ar fi fost făcută, recepția lucrării nu înseamnă startul competițiilor pe Mureș Ring. Pentru că CJ Mureș trebuie să se hotărască cine va administra circuitul: o companie privată sau o autoritățile. Iar apoi, o problemă și mai mare.
Probleme de siguranță
La felul în care arată acum, circuitul nu poate fi folosit pentru organizarea curselor moto.
“Din punctul nostru de vedere există o problemă legată de siguranță. Sunt două-trei viraje foarte periculoase: primul viraj la dreapta acul din vale”, ne-a explicat Cristi Mureșan, președintele Federației Române de Motociclism. Parapetul este prea aproape de pistă și nu există spații de degajare suficiente. Așadar, în cazul unei căzături, pilotul se poate opri direct în gard.
Totodată, nu există căi rapide de acces cu ambulanța. Pentru ca ambulanța să ajungă la ultimul viraj, ar trebui ca întrecerea să fie oprită, iar mașina să străbată toată pista.
Astfel, chiar și după recepția lucrărilor și alegerea unei firme care să-l administreze, circuitul n-ar putea fi folosit în forma în care se află.
12 milioane de euro, pe apa Mureșului?
La felul în care arată acum, avem o investiție inutilă care a costat 12,5 milioane de euro (potrivit datelor din presă), pentru că firmele care-au construit circuitul au făcut-o după știința lor, fără să consulte pe nimeni. Aproape 4 km de pistă, boxe, tribune, parcări care stau degeaba.
Pe de altă parte, președintele FRM e optimist: “cu două-trei modificări, poate fi omologat. Se poate rezolva și problema ambulanțelor.” După aceea, comisia de viteză va face o vizită de pre-omologare pentru a stabili dacă se pot organiza curse și apoi o cupă de omologare.
Dar la ritmul în care se mișcă investițiile controlate de stat în România, e greu de spus când vor fi făcute aceste modificări. Până atunci, paddock-urile vor rămâne goale, iar noi vom rămâne cu eterna “poate la anul…”.
Sursa: pemotoare.ro
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.