Te-ai gândit cum îți poți crește șansele de a obține jobul dorit, folosind în mod eficient timpul alocat interviului? Acesta poate dura 30 de minute sau poate chiar o oră în anumite cazuri, însă primele minute, când și atenția recrutorului este mare, sunt esențiale pentru a arăta că ești persoana potrivită. Și există câțiva pași pentru a fi persuasiv.
Tot ce trebuie să faci este să pregătești o prezentare exact cum procedează un om de vânzări care încearcă într-un timp scurt să te convingă să cumperi un produs. Și este important să arăți încă de la începutul interviului că ești candidatul potrivit. 48.8% dintre recrutori au declarat în cadrul unui studiu eJobs că anul acesta relevanța candidaților va fi cel mai important criteriu la care se vor uita. Iată cum poți fi persuasiv la interviu.
Atenție să nu te înscrii în aceste 3 profile de candidați!
Istoricul. Menționezi toate joburile pe care le-ai avut până acum, inclusiv cele de acum 10-20 de ani, copleșind angajatorii cu detalii din fișa postului.
Generalistul. Eviți să-ți pui în valoare adevăratele competențe și te ascunzi în spatele unor clișee, precum „bun muncitor”, „mă pricep să duc lucrurile la bun sfârșit” .
Reacționarul. Lași impresiile cu privire la ultimul tău angajator să conducă conversația cu recrutorul.
Fără să-ți dai seama poți să te încadrezi în aceste profiluri, care nu te avantajează când ți se cere să faci o prezentare scurtă despre tine. Recrutorii au nevoie de o imagine clară, vor să știe prin ce te diferențiezi, care sunt punctele tale forte – și totul în doar câteva propoziții scurte.
1. Creează o impresie bună
Un mesaj eficient înseamnă doar 7% conținut și 93% livrare, spune Fran Hauser investitor în start-up-uri. Și poți livra mai bine mesajul despre tine dacă acorzi atenție limbajului corpului. În timpul interviului adoptă o poziție care transmite profesionalism, menține contactul vizual cu recrutorul și ascultă activ, abordare care-ți sporește șansele de angajare.
2. Pregătește o prezentare scurtă
Surprinde povestea carierei tale în cel mai concis mod. Încearcă să te încadrezi cam în 2 minute cu un discurs prin care arăți cum te diferențiezi pe piața muncii și cum te potrivești jobului, formulat astfel încât să fie memorabil pentru recrutor. Pentru a realiza mai ușor prezentarea, asigură-te că incluzi răspunsurile la aceste întrebări:
- Ce experiență ai?
- Ce faci cel mai bine?
- Cum poți aduce valoare companiei?
- Care este planul tău în carieră?
Poate părea simplu să răspunzi la aceste întrebări, dar pentru a contura un discurs cu adevărat de impact întreabă colegi și manageri ce faci cel mai bine, cum te diferențiezi și apoi sintetizează răspunsurile.
3. Include cifre pentru a fi persuasiv
În prezentarea ta ar trebui să incluzi realizările tale și cifre prin care să le susții. Cifrele oferă credibilitate. Iar pentru a fi mai clar, poți spune care a fost targetul tău și cât ai realizat din el. Gândește în mod practic experiența ta și nu ezita să te pui în valoare, pentru că nimeni nu poate să facă acest lucru mai bine decât tine.
4. Fii pozitiv și energic
Ești mult mai persuasiv când transmiți energie. Tot ce trebuie să faci este să ai atitudine pozitivă în fața recrutorului, să arăți entuziasm pentru responsabilitățile pe care le vei avea și dorința de a învăța. Poți veni cu propuneri de rezolvare a unor situații pe care le întâmpină compania.
5. Adaptează prezentarea
Ține cont de fiecare dată de cerințele jobului și de recrutor. Nu ar trebui să ai aceeași prezentare pentru toate joburile. Documentează-te despre companie, dar și despre profilul candidatului ideal încercând să identifici ce abilități ai, din cele menționate în anunț, astfel încât să le punctezi la interviu.
Echipa eJobs îți alături cu identificarea jobului pe care ți-l dorești. Sună la 021 9124 și te vom îndruma spre anunțurile care ți se potrivesc. Misiunea ta este să fii un candidat curajos și persuasiv.