60% din activitatea unui profesor pentru învățământul primar este marcată de sarcini birocratice
60% din activitatea unui profesor pentru învățământul primar este marcată de sarcini birocratice

60% din activitatea unui profesor pentru învățământul primar este marcată de sarcini birocratice

Activitatea unui învățător nu presupune nici pe departe doar 4 ore. Acelea sunt de predare. Pe lângă orele de predare, învățătorul are mai multe tipuri de sarcini”. Cadrul didactic a spus că 60% din timp este marcat de sarcini birocratice.

Edupedu.ro a realizat o sinteză o documentelor pe care le au de pregătit învățătoarele. Dacă mai sunt și alte documentele, vă rugăm să le lăsați în comentarii, lista urmând să fie actualizată:

-realizarea proiectării și a planificării didactice;

-realizarea testelor, corectarea lor și înregistrarea lor;

-materiale adaptate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale;

-rapoarte la clasa pregătitoare și la clasa I;

-stabilizarea orarului pentru discuțiile individuale cu părinții;

– acordurile pentru foto-video, pentru activități desfășurate în afara școlii, pentru orice parteneriat cu orice instituție;

– realizarea portofoliului personal;

– documente, rapoarte pentru comisiile care există în fiecare școală (comisia de inventar, comisia de combatere a violenței, comisia de asigurare a calității, comisia de burse, comisia de transfer, comisia de reducere a abandonului școlar, de promovarea imaginii școlii);

Care sunt tipurile de documente în sarcina cadrelor didactice:

  • Portofoliul cadrului didactic – documente privind dezvoltarea profesională și cariera: diplome, certificate, adeverințe, contribuții individuale la activitatea metodică din școală etc.
  • Proceduri operaționale;
  • Condica de prezență și activități didactice;
  • Mapa proiectelor tematice;
  • Documente de proiectare didactică – planificarea calendaristică, proiectarea unităților de învățare;
  • Portofoliul dirigintelui/învățătorului;
  • Documente de secretariat și evidență școlară: registru matricol, foi matricole, cataloage, listele elevilor, certificate de orientare/încadrare în grad de handicap, diplome, certificate, adeverințe de absolvire/calificare etc.;
  • Dosarele pentru burse;
  • Dosarele pentru programe sociale;
  • Dosare pentru tichetele educaționale;
  • Documente pentru programul pentru școli al României (lapte, corn, fructe);
  • Situații statistice;
  • Rapoarte;
  • Registre;
  • Documente aferente evaluării rezultatelor învățării: instrumente de evaluare, portofoliile elevilor, raportări, statistici ale rezultatelor etc.;
  • Procese-verbale;
  • Documente SSM;
  • Documente ISU;
  • Documente DSP și DSV;
  • Documente CEAC;
  • Documente de audit intern și SCIM;
  • Documente privind CDȘ/CDEOȘ – programă, materiale, instrumente de evaluare;
  • Documente privind proiectarea activităților extrașcolare – planul activităților extrașcolare/extracurriculare, documente legate de ieșirile din școală etc.;
  • Documente privind drepturile copilului/elevilor și protecția copilului, colaborarea instituțională cu asistența socială;
  • Documente privind relațiile/activitățile cu familia/aparținătorii: convocatoare, procese-verbale, comunicări etc.;
  • Documente de planificare managerială: PDI/PAS, plan operațional, plan managerial, ofertă educațională etc.;
  • Raportări către Inspectoratul Școlar/MEN;
  • Documente săptămâna „Școala Altfel”;
  • Documente „Săptămâna Verde”;
  • Documente aferente olimpiadelor și concursurilor școlare;
  • Documente ale Consiliului de Administrație;
  • Documente ale Consiliului Profesoral;
  • Documente ale Consiliului Școlar (al elevilor);

Citeste continuarea pe edupedu.ro