Activitatea unui învățător nu presupune nici pe departe doar 4 ore. Acelea sunt de predare. Pe lângă orele de predare, învățătorul are mai multe tipuri de sarcini”. Cadrul didactic a spus că 60% din timp este marcat de sarcini birocratice.
Edupedu.ro a realizat o sinteză o documentelor pe care le au de pregătit învățătoarele. Dacă mai sunt și alte documentele, vă rugăm să le lăsați în comentarii, lista urmând să fie actualizată:
-realizarea proiectării și a planificării didactice;
-realizarea testelor, corectarea lor și înregistrarea lor;
-materiale adaptate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale;
-rapoarte la clasa pregătitoare și la clasa I;
-stabilizarea orarului pentru discuțiile individuale cu părinții;
– acordurile pentru foto-video, pentru activități desfășurate în afara școlii, pentru orice parteneriat cu orice instituție;
– realizarea portofoliului personal;
– documente, rapoarte pentru comisiile care există în fiecare școală (comisia de inventar, comisia de combatere a violenței, comisia de asigurare a calității, comisia de burse, comisia de transfer, comisia de reducere a abandonului școlar, de promovarea imaginii școlii);
Care sunt tipurile de documente în sarcina cadrelor didactice:
- Portofoliul cadrului didactic – documente privind dezvoltarea profesională și cariera: diplome, certificate, adeverințe, contribuții individuale la activitatea metodică din școală etc.
- Proceduri operaționale;
- Condica de prezență și activități didactice;
- Mapa proiectelor tematice;
- Documente de proiectare didactică – planificarea calendaristică, proiectarea unităților de învățare;
- Portofoliul dirigintelui/învățătorului;
- Documente de secretariat și evidență școlară: registru matricol, foi matricole, cataloage, listele elevilor, certificate de orientare/încadrare în grad de handicap, diplome, certificate, adeverințe de absolvire/calificare etc.;
- Dosarele pentru burse;
- Dosarele pentru programe sociale;
- Dosare pentru tichetele educaționale;
- Documente pentru programul pentru școli al României (lapte, corn, fructe);
- Situații statistice;
- Rapoarte;
- Registre;
- Documente aferente evaluării rezultatelor învățării: instrumente de evaluare, portofoliile elevilor, raportări, statistici ale rezultatelor etc.;
- Procese-verbale;
- Documente SSM;
- Documente ISU;
- Documente DSP și DSV;
- Documente CEAC;
- Documente de audit intern și SCIM;
- Documente privind CDȘ/CDEOȘ – programă, materiale, instrumente de evaluare;
- Documente privind proiectarea activităților extrașcolare – planul activităților extrașcolare/extracurriculare, documente legate de ieșirile din școală etc.;
- Documente privind drepturile copilului/elevilor și protecția copilului, colaborarea instituțională cu asistența socială;
- Documente privind relațiile/activitățile cu familia/aparținătorii: convocatoare, procese-verbale, comunicări etc.;
- Documente de planificare managerială: PDI/PAS, plan operațional, plan managerial, ofertă educațională etc.;
- Raportări către Inspectoratul Școlar/MEN;
- Documente săptămâna „Școala Altfel”;
- Documente „Săptămâna Verde”;
- Documente aferente olimpiadelor și concursurilor școlare;
- Documente ale Consiliului de Administrație;
- Documente ale Consiliului Profesoral;
- Documente ale Consiliului Școlar (al elevilor);
Citeste continuarea pe edupedu.ro