După ce oficialii CNAIR au anulat de curând licitația pe tronsonul vecin Suplacu de Barcău-Chiribiș (detalii aici: https://bit.ly/3ADbQZi), urmând a fi pornită în curând a patra licitație, în 18.08.2022 au dat drumul celei de-a treia licitații a fratelui blestemat, cei 28,55 kilometri dintre Chiribiș și Biharia. Hartă interactivă: https://bit.ly/3yhA8r7.
După mai bine de jumătate de an de când se cere public rezilierea și după 17 luni pierdute cu pretențiile aberante ale antreprenorului, pe 12.05.2022 CNAIR a reziliat contractul cu Trameco (grupul Selina).
Așadar se caută al patrulea constructor pe acest lot după Bechtel (prima lopată prin 2004, reziliere în 2013), Corsan-Corviam (licitare în mai 2014, contractare în 2015 și reziliere în 2016) și Trameco-Drum Asfalt (re-licitat în august 2017, atribuit în iunie 2020 și reziliat în mai 2022).
Corsan-Corviam și Trameco-Drum Asfalt nu au deranjat niciun fir de iarbă în teren. Așadar lucrările puse în operă de pe vremea Bechtel arată fix la fel ca acum un an plus 14 luni de degradări și neputință.
Licitația relansată are o valoare estimată de aproape 878 milioane lei fără TVA, iar antreprenorul va avea la dispoziție 6 luni de proiectare și încă 18 de execuție în teren. Primul termen de depunere a ofertelor este 17 octombrie dar, mai ales în cazul de față, probabil va fi amânat.
Asociatia Pro Infrastructura