Vishing: Vocea Înșelătoare a Atacurilor Cibernetice
Uneori, atacurile cibernetice nu se propagă prin e-mail sau linkuri suspecte. El pot ținti potențiale victime inclusiv prin apel telefonic… politicos, urgent și aparent legitim.
Vishing (voice phishing) este o metodă de fraudă prin care atacatorii sună, pretinzând că sunt de la bancă, de la o instituție publică sau de la un serviciu de suport, și încearcă să obțină date personale sau financiare de la interlocutori.
Cum recunoști un apel de tip Vishing?
Se creează panică sau presiune
Ți se cer date personale sau financiare
Tonul e insistent, autoritar sau chiar agresiv în unele rânduri, iar în altele persuasiv, răbdător sau încurajator.
Recomandări esențiale:
Nu se furnizează coduri, parole sau date bancare prin telefon
Se recomandă contactarea directă a entității în numele căruia s-ar fi generat apelul, folosind surse oficiale
Apelurile de la numere necunoscute trebuie tratate cu prudență
Activarea autentificării în doi pași este recomandată pentru protecție suplimentară
Protejarea informațiilor începe cu o atitudine precaută!