Ambulatoriul de specialitate al Spitalului Orășenesc „Dr. Valer Russu” funcționează într-o clădire modernă cu următoarele cabinete de specialitate: Medicină Internă cu medicii Dimitrii Cușnir, Chiș Iov Ionel și Mădălina Boca; Chirurgie Generală (Hadrian Oltean, Alexandru Barbăroșie, Ioana Blăguțiu); Pediatrie (Cristina Skorka, Carmen Baica); Laborator de Radiologie și Imagistică Medicală (Ghengiomer Șerin Sena, Kovács Daniela Elena, Lavinia Miu); Obstetrică-Ginecologie (Valentina Cușnir, Cristina Tîrșu Iernuțan, Van E. Wyk Adela, Dan Bucur); Neurologie (Vera Rusu); Dermatologie (Rodica Fodor); Oftalmologie (Cristina Grigore); ORL (Balint Ajtony); Gastroenterologie (Camelia Petria Oltean); Endocrinologie (Oana Cristina Cînpean); Ortopedie (Marcel Ojog); Laborator de analize medicale (Szep Leonora); Cardiologie (Györi Ladislau Francisc); Urologie (Dorin Matei Bartolomei); TBC (Emilia Olar); Planing Familial (Adela Van Wyk); Psihiatrie (Ioan Octavian Pîrjol, Raluca Măerean).
O solicitare a Ministerului Sănătății
Proiectul „Asigurarea accesului la servicii de sănătate în regim ambulatoriu pentru populația județului Mureș” va fi depus de către Ministerul Sănătății, în calitate de lider de parteneriat, în vederea obținerii finanțării nerambursabile în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară Dezvoltarea infrastructurii sanitare și sociale, Prioritatea de investiții 8. 1 – Investiții în infrastructurile sanitare și sociale care contribuie la dezvoltarea la nivel național, regional și local, reducând inegalitățile în ceea ce privește starea de sănătate și promovând incluziunea socială prin îmbunătățirea accesului la serviciile sociale, culturale și de recreere, precum și trecerea de la serviciile instituționale la serviciile prestate de comunități. Întrunit în ședință extraordinară, Consiliul local Luduș a luat în discuție referatul de specialitate prezentat de Anca Năsăudean, șeful Serviciului „Investiții, Achiziții, Domeniu Public” și a aprobat parteneriatul între Primăria orașului, Ministerul Sănătății și celelalte unități sanitare din județul Mureș în derularea proiectului „Asigurarea accesului la servicii de sănătate în regim ambulatoriu pentru populația județului Mureș” cod SMIS 125334. În același timp, Consiliul local a aprobat modelul de acord de parteneriat și a mandatat primarul Cristian Moldovan să semneze acordul de parteneriat.
Obiectul parteneriatului…
… este acela de a stabili drepturile și obligațiile părților, contribuția financiară proprie a fiecărei părți la bugetul proiectului, precum și responsabilitățile ce le revin în implementarea activităților aferente proiectului.
La capitolul Roluri și responsabilități în implementarea proiectului, Primăria orașului Luduș a precizat că va solicita fonduri pentru contractul de lucrări nr. 6 din 25 iunie 2016 încheiat cu SC Construct Mapcon SRL, având ca obiect „Reabilitare Policlinica Spitalului Orășenesc „Dr. Valer Russu” Luduș, județul Mureș”, în valoare de 222.637,12 lei prin care se realizează trotuarul din jurul clădirii, alei pietonale și o parcare. Solicitarea este conformă cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administrația publică locală care la art. 10 precizează că „Autoritățile administrației publice locale administrează (….) resursele financiare, precum și bunurile proprietate publică sau privată ale orașelor (…) în conformitate cu principiile autonomiei locale”. De asemenea, la art. 36, alin (7), lit. „a” este prevăzut: „Consiliul local hotărăște, în condițiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanțării și realizării în comun a unor acțiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local”.
Drepturi și obligații
Cheltuielile angajate de parteneri sunt eligibile în același fel ca și cheltuielile angajate de către liderul de parteneriat, corespunzător activităților proprii pe care și le-au propus în proiect. De asemenea, partenerii au dreptul să fie consultați cu regularitate de către liderul de parteneriat, să fie informați despre progresul în derularea proiectului și să li se furnizeze, de către liderul de proiect copii ale rapoartelor de progres și financiare. Printre obligațiile Primăriei orașului Luduș menționăm doar câteva: Furnizarea liderului de parteneriat a oricăror informații sau documente; Să restituie orice sumă ce constituie plată nedatorată sau necuvenită; Să țină evidența contabilă a Proiectului, utilizând conturi analitice conform dispozițiilor legale. Prin aprobarea acestui parteneriat pentru sănătate, Primăria orașului Luduș și Consiliul local și-au făcut datoria. Mai departe urmează lungul drum al aprobării actelor la finalul căruia vom constata condiții mai bune pentru personalul medical și pacienți.
Ioan A. Borgovan
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.