Rapoarte recente ale Curții de Conturi, realizate în urma unor controale la administrațiile ANAF sector 1, sector 2, Iași, Arad sau Harghita, arată că angajații instituției nu folosesc cantitățile mari de date pe care le au, fie din lipsă de instrumente informatice, fie din lipsă de personal, fie din alte motive, ceea ce subminează colectarea veniturilor la bugetul de stat cu sume importante.
- „Avem casele de marcat conectate la ANAF, aplicăm e-Factura, e-Transport, depunem diverse declarații, bilanțuri. Totul este la îndemâna Fiscului. Totuși, eficiența lui nu se vede. Cine plătește? Tot noi, prin taxe mai mari”, scrie Hotnews.ro, într-o analiză.
- Problema majoră este lipsa unor instrumente digitale care să ajute inspectorii să coreleze mai ușor datele, în funcție de anumite criterii, dar și obișnuința de a folosi mijloace vechi. Programul Big Data, care ar trebui să rezolve problemele actuale, este la stadiul de plan, cu termen pentru 2026.
- „Vor folosi la ceva modulele la care lucrează acum Centrul Național de Informații Financiare pentru e-Factura?”, se arată în articolul citat.
- Curtea de Conturi a constatat că, deși unele firme și persoane fizice trebuiau verificate, acest lucru nu s-a întâmplat în practică, fiind vorba despre neplata TVA, contribuții, impozite pe venit neîncasate.
- În teritoriu, lucrurile se complică, spun sursele Hotnews.ro, pentru că „e vorba despre un context politic, afaceriști locali, unii cotizează la partide, și ANAF se face că nu vede evaziunea”.
Termene.ro
Category: Stirile Punctul