Cinci trasee ale Tîrgu Mureșului, cuprinzând zeci de puncte de interes, sunt disponibile pe aplicația turistică TGM Tour, care a fost lansată marți la Primăria Târgu Mureș. Potrivit reprezentantului echipei care a dezvoltat aplicația, Vlad Zamfir, traseele sunt tematice și disponibile în limbile română, maghiară și engleză, pentru a-i ajuta pe cei care vin pentru prima dată în oraș să descopere ce are acesta mai bun din punct de vedere turistic, dar și pe cei care locuiesc aici. Aplicația e gratuită și funcționează pe IOS și Android.
”E o aplicație strict turistică a Tîrgu Mureșului. (…) În momentul de față sunt 5 trasee, dar platforma e îmbunătățibilă, orice traseu relevant se va constata că mai trebuie creat în continuare, e foarte ușor să se creeze. Cele 5 trasee sunt gândite în primul rând din punct de vedere comercial, în sensul în care ajută utilizatorul să înțeleagă mai bine despre ce e vorba. Cel mai important traseu, din punctul meu de vedere, care chiar ocupă prima poziție din aplicație, e traseul obiectivelor celor mai importante, cu 17 puncte de interes; apoi, un traseu mult mai generos, care are vreo 25 de obiective, include și UMF, așa că oamenii trebui să mănânce bine înainte, ca să poată bate tot cei 6-7 kilometri ai traseului. Mai e un traseu confesional al orașului, cuprinde cele 11 edificii religioase care din punctul nostru de vedere au fost cele mai relevante – din nou, subliniez, în cazul în care mai trebuie făcute ajustări, acestea se pot face. Mai există un traseu baroc și un traseu Secession, probabil cele mai bine reprezentate curente arhitecturale de la noi din oraș”, a declarat Zamfir.
Acesta a precizat că a lucrat la proiect mai bine de un an și jumătate, în acesta fiind implicați și actori târgumureșeni pentru ghidajul audio – Sergiu Marocico și Csaba Ciugulitu, de la Teatrul Național din Tîrgu Mureș -, precum și o profesoară la British Council din București, pentru ca aplicația să fie ”în limbă engleză engleză”.
Chestionat cu privire la costuri, Zamfir a precizat că Primăria Tîrgu Mureș a finanțat această aplicație, pentru care au lucrat o echipă de fotografi, 2 de programatori, studiouri de înregistrare, investiția făcută fiind acoperită cam 70% de municipalitate. Promovarea ar urma să fie făcută tot de primărie, precum și de instituțiile de cultură cuprinse în aplicație.
Potrvit acestuia, prezentarea este una modernă, iar tot ce trebuie să facă turistul e să descopere și să acceseze aplicația.
”O descarcă, selectează limba, alege traseul și… distracție plăcută!”, a mai arătat Zamfir.