Constructorul Nurol (Turcia) a crescut mobilizarea și lucrează în două schimburi pentru a recupera întârzierile de pe lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, șantier ajuns la 28 %, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acest lot de autostradă are o lungime de 14 kilometri și ar trebui finalizat în primăvara anului viitor, dar este puțin probabil ca întârzierea semnificativă să fie recuperată, chiar și cu o mobilizare mult mai bună, de aproape 500 de drumari și 173 de utilaje.
,,Lucrările pe șantierul Secțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău (Autostrada Transilvania) au ajuns la un stadiu fizic de 28%.
Constructorul turc a fost obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile înregistrate până acum (20% față de graficul stabilit în contract). În prezent, 462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucrează, în două schimburi, la terasamente și la structurile podurilor și pasajelor. Lucrările pe cei 13,55 de km au început în februarie 2021 și, potrivit graficului asumat, trebuie să fie finalizate în prima parte a anului viitor. Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de peste 76 de milioane de euro (fără TVA) a fost semnat în septembrie 2020 și este finanțat prin POIM 2014-2020.” a transmis Grindeanu.
Contractul cu turcii de la Nurol a fost semnat pentru 384 milioane de lei în septembrie 2020, cu termen de 6 luni proiectare și 18 luni execuție. Lucrările au început efectiv în vara anului trecut atunci când Ministerul Transporturilor a emis prima Autorizație de Construire. Garanția acordată este de 10 ani. Contractul prevede construirea a 12 structuri, (4 pasaje și 8 poduri) și un nod rutier.
De la Nușfalău spre Cluj Napoca, tronsonul cu tunelul Meseș încă nu are contract semnat în timp ce la vest, de la Marca (Suplacu de Barcău) spre Borș licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 km.) a fost contestată.
Sursa Foto : Pro Infrastructură