Auto Top SRL, dealerul Volkswagen pentru judeţul Mureş, ne-a pus la dispoziţie noul Beetle, sau mai bine zis Beetle 2012 (generaţia din 1998 se numea New Beetle şi nu am vrea să se creeze confuzii) pentru a ne face o impresie ,,live” asupra modificărilor noii generaţii. Am începe cu…
… ,,broscuţa”…
… nu o cumperi nici ca să cari mobilă cu ea, nici ca să faci taximetrie. O cumperi pentru că vrei să fii la modă, vrei să areţi că eşti deosebit şi că preferi să arăţi bine. Beetle este un ,,fashion icon” în domeniul auto şi face parte dintr-un grup restrâns de autoturisme: Fiat 500, Mini One şi eventual Ford Ka. Pornind de la aceste considerente nu trebuie să ne mire că pe locurile din spate vom avea loc pentru o plimbare prin oraş, dar nu ne vom putea aventura la o călătorie până în Viena. Şi nici nu ne putem ambiţiona să așezăm două scaune de copii pe bancheta spate. În altă ordine de idei, New Beetle (cel din 1998) a fost cumpărat pentru uzul părţii feminine a societăţii.
Provocarea
Puţini masculi se găsesc la volanul unui Beetle din generaţia ce tocmai a ieşit la pensie. Asta este una dintre provocările pe care VW şi le-a impus cu noul model, să cucerească şi utilizatorii masculi şi pentru asta a întărit liniile de design, au ,,plonjat” caroseria spre o formă mai sport/coupe, au ataşat un eleron sănătos pe spate, au înghesuit un motor de doi litri şi 200 CP sub capotă şi sunt disponibile jante de aluminiu cât toate zilele. Toate pentru a-l face mai masculin. Le-a reuşit? Noi zicem că da: arată mult mai bine, e mai sportiv, cu siguranţă că e şi mai reuşit ca ţinută de drum şi performanţe tehnice dacă-l comparăm cu un model vechi de peste 13 ani şi care nici la vremea aceea nu excela din punct de vedere tehnic.
Întrebarea se pune însă altfel: e suficient pentru a convinge un bărbat (bărbaţii) să aleagă o Broscuţă, când pe lista de meniu este şi Scirocco? Modelul de la Auto Top, în culoarea galbenă s-ar putea să nu convingă, dar într-un albastru închis sau un negru impecabil cu o literă ,,R” sau o siglă ,,Turbo” roşie pe capota spate … nu se ştie. Istoria ne va lămuri.
Cristian Teodorescu