Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj.
Ponderea PET-ului (ambalaj din plastic) în totalul vânzărilor de bere a scăzut în 2019 cu aproximativ trei puncte procentuale faţă de anul anterior, ajungând la 44,5%, arată datele Asociaţiei Berarii României.
Astfel, berea la PET coboară pentru prima dată mai bine de un deceniu la sub 45% din consum şi continuă trendul descendent pe măsură ce românii încep să aleagă tot mai multe produse mai scumpe având în vedere preţul per cantitate, aşa cum este cazul berii la sticlă. De exemplu, vânzările de bere la sticlă au avansat anul trecut cu 1,5 puncte procentuale, la o pondere de 30% din volumele de bere, iar vânzările de bere la doză au avansat cu un ritm asemănător la 22,2% din piaţă. Berea la draft şi-a menţinut ponderea în vânzările totale, de 3,5%.
De altfel, tendinţa de creştere a categoriei premium s-a văzut în majoritatea sectoarelor din industria alimentară şi a băuturilor şi vine după ce veniturile românilor s-au majorat. Însă, imediat după criză românii au început să fie din ce în ce mai atenţi la cheltuieli, astfel încât categorii aşa cum este berea la PET, ambalaj convenabil din punctul de vedere al preţului pe cantitate, s-au majorat.
Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj. Ulterior, toţi producătorii mari de bere au adoptat „moda“ PET-ului.
Volumul pieţei de bere a fost în 2019 de 16,7 milioane de hectolitri, situându-se la aproximativ acelaşi nivel (Ă0,4%) faţă de anul anterior, arată datele de la Asociaţia Berarii României. Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 86 litri.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.04.2020