BMW începe, în Ungaria, construcția celei mai moderne uzine a grupului, o uzină situată la doar câțiva kilometri de granița cu România, reprezentând o investiție gigant, de 1 miliard euro, pe care și-au dorit-o și autoritățile de la București. Uzina ar putea avea furnizori români, dar și să aducă pe teritoriul României unii dintre furnizorii tradiționali ai grupului.
Construcţia fabricii BMW din Debrecen este un simbol al politicilor economice de succes ale Ungariei, din ultimii 12 ani: odată cu această investiţie de circa 400 de miliarde de forinţi, în oraş vor fi create peste 1000 de noi locuri de muncă, a declarat ministrul ungar de externe şi al comerţului exterior, Péter Szijjártó, miercuri, la Debrecen.
Potrivit unui comunicat al ministerului, la ceremonia depunerii pietrei de temelie, şeful diplomaţiei ungare a spus că până acum, în locul în care va fi ridicată noua fabrică a producătorului german de automobile s-a lucrat la dezvoltarea infrastructurii, însă acum va începe şi construcţia clădirilor planificate. Potrivit lui Szijjártó, în noua fabrică vor fi produse 150 000 de autovehicule pe an, iar în 2025 va fi demarată producţia unui model nou, full electric, care nu se regăseşte încă în oferta BMW.
În discursul său, ministrul a spus că începerea construcţiei reprezintă o piatră de hotar pentru industria auto, care este un pilon de bază al economiei ungare. Szijjártó a relatat că, până acum, funcţionarea BMW aproape că a fost invizibilă în Ungaria, întrucât în cadrul lanţului său de aprovizionare, acesta achiziţiona piese de la 54 de companii maghiare, care angajează în total aproape 10 000 de oameni.
“Cu toate acestea, în 2018 a devenit clar că această fabrică invizibilă va deveni, la un moment dat, o fabrică vizibilă, ceea ce reprezintă o adevărată piatră de hotar, nu numai în viaţa oraşului Debrecen şi a estului Ungariei, ci şi în viaţa întregii industrii auto maghiare”, a spus ministrul de externe şi al comerţului exterior.
Faptul că Ungaria poate oferi companiilor unul dintre cele mai atractive medii de investiţii de pe continentul european a devenit ceva de necontestat; asta, printre altele, datorită unei forţe de muncă înalt calificate şi “a stabilităţii politice excepţionale la nivel european”, care “garantează că ceea ce promitem se va şi face”, a explicat Péter Szijjártó. În Europa – în afară de Germania – Ungaria este singura ţară în care toate cele trei mari companii germane de automobile premium vor avea fabrici, a subliniat ministrul.
MTI