Campanie la Reghin. Stop traficului de persoane exploatate prin muncă!

Campanie la Reghin. Stop traficului de persoane exploatate prin muncă!

 

 

 

 

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane desfăşoară o campanie de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă, sub sloganul „Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile”. Mesajul campaniei este „Din muncă trebuie să câştige atât angajatorul, cât şi angajatul. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege“. În acest sens și la Reghin s-a desfășurat o activitate de informare în data de 13 noiembrie.

Campania urmăreşte prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă, prin creşterea gradului de conştientizare a persoanelor vulnerabile cu privire la riscurile şi implicaţiile asociate acestui fenomen, informarea şi sensibilizarea populaţiei în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin muncă şi creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie.

Primăria Reghin i-a găzduit pe Victor Ionescu, subsecretar de stat în cadrul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni, Simona Ionescu, subcomisar de poliție,  Alina Cristescu, inspector de specialitate ANITP, Nicoleta Someșan din partea ANITP și Silvia Deaconu, coordonator centru multifuncțional din partea AIDROM. De asemenea, au fost invitați directorii unităților școlare din Reghin, precum și psihologii din cadrul acestor unități, reprezentanți ai Poliției Locale.

 

„Grupul ţintă al campaniei…

 

… este format din minori cu vârste cuprinse între 10 şi 18 ani, persoane adulte aflate în căutarea unui loc de muncă în ţară sau în străinătate, precum şi persoane fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate prin muncă (angajatori, agenţii de recrutare a forţei de muncă etc.)”, a subliniat Simona Ionescu, subcomisar de poliție.

 

Activitățile campaniei

 

Oaspeții au prezentat audienţei principalele activităţi care se vor derula în cadrul campaniei, precum şi modul de cooperare în vederea atingerii obiectivelor acesteia:

  • creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la traficul de fiinţe umane;
  • informarea şi sensibilizarea populaţiei privind implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin muncă;
  • creşterea gradului de implicare a misiunilor diplomatice ale României în informarea cetăţenilor români cu privire la riscurile asociate traficului de persoane;
  • informarea instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane privind dimensiunea şi formele de manifestare ale acestui fenomen;
  • creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie, în vederea reducerii numărului de informaţii inexacte şi ambigue referitoare la unele aspecte ale traficului de persoane transmise publicului.

 

Probleme dese

 

„Problemele pe care le întâlnim sunt destul de dese și destul de neplăcute. Autoritățile locale au un rol foarte important de a transmite mai departe mesajul acestei campanii. Sunt câteva lucruri, esențiale și de bază pe care oricare român care merge în străinătate trebuie să le cunoască. Dacă persoana nu își anunță prezența în acea țară la consulat sau la autoritățile locale ne este foarte greu să îi identificăm și să luăm legătura cu ei. De multe ori se întâmplă situații tragice. Ne gândim că nouă nu ni se poate întâmpla, dar această gândire este una tristă”, a atras atenția Victor Ionescu, subsecretar de stat în cadrul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni.

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane evaluează şi monitorizează, la nivel naţional, activitatea desfăşurată în domeniul luptei împotriva traficului de persoane de către instituţiile publice şi organizaţiile neguvernamentale, îndeplinind rolul de raportor naţional.

Mesajul de responsabilitate socială al campaniei este promovat în spotul video de către artistul Eduard Mihail Andreianu, cunoscut sub numele de scenă CRBL, asocierea mesajelor antitrafic cu o asemenea persoană publică facilitând receptarea acestuia de către audienţă.

Imola Grama