Thomas Moldovan, șeful Serviciului din CJ Mureș care administrează Transilvania Motor Ring, a declarat într-un interviu acordat Punctul și Radio Son că omologarea circuitului este așteptată să aibă loc până în 31 martie, pentru că în acest an sunt multe evenimente anunțate – în jur de 25 de campionate naționale, dar și un campionat european de motociclism și un campionat european de triatlon.
Potrivit lui Thomas Moldovan, evenimentul de inaugurare a Transilvania Motor Ring de la sfârșitul anului trecut – investiție de aproximativ 55 milioane de lei, suportată din fonduri ale Consiliului Județean Mureș și dintr-un proiect european – a dat posibilitatea organizatorilor, federațiilor și cluburilor afiliate federațiilor de motorsport să vadă ce s-a realizat și care sunt posibilitțile ce fel de competiții se pot face pe acest circuit.
La acest moment, serviciul care administrează Transilvania Motor Ring este în plin proces de utilare, prin proceduri de achiziție publică, dar totodată a reușit să facă circuitul functional pentru a putea asigura evenimentele care deja s-au prefigurat în acest an, a arătate el.
“Anul acesta avem multe campionate naționale în organizarea Federației Române de Automobilism Sportiv, avem un campionat european de motociclism, avem un campionat european de triatlon, primul în 20-22 septembrie, celălalt în luna iunie. Avem multe evenimente, undeva în jur de 25 de campionate naționale organizate pe Transilvania Motor Ring anul acesta, pe lângă evenimentele particulare, pe lângă track-days-urile care sunt foarte așteptate. Suntem în plină procedură de schimbare de regulament, pentru că momentan regulamentul nu ne permite organziarea de track-days și asta cred că e o ocazie foarte bună să lămurim anumite aspecte care circulă în mediul virtual. Există o cerere și un interes foarte mare pentru acest circuit, este un interes național și internațional”, a afirmat el.
Potrivit lui Moldovan, la momentul actual, circuitul e în faza finală de omologare și se estimează că până în 31 martie acest circuit va fi omologat de către Federația Română de Automobilism Sportiv, pentru a putea susține o serie de competiții care se pot desfășura pe asfalt.
“Aceasta este o etapă a afilierii internaționale, pentru că nu te poți omologa internațional atâta vreme cât nu ai omologare națională. În paralel, am solicitat la FIA – Federația Internațională de Automobilism și omologarea internațională, dar un punct pe schema lor de punctaj este și afilierea națională”, a spus Moldovan, arătând că s-a trimis documentația care s-a cerut și se poartă corespondență în acest sens.
În acest prim an, un aspect important îl constituie promovarea. La acest moemnt, ea se face prin pagina de Facebook, dar urmează și un site dedicat și o campanie gândită în trei faze – prima, în care circuitul să fie promovat în România și țările din jur, în a doua, marketarea și promovarea la nivel european și printre iubitorii de sporturi cu motor din toată Europa, iar în faza a treia – la nivel mondial.
“Există 3 mari site-uri pe care practic dacă ești, exiști la nivel mondial. Noi ne-am înscris pe cele 3 mari site-uri, practic suntem pe aceleași site-uri pe care sunt și Monza și circuitele din America și din toată lumea, circuitele mari, circuitele profesioniste”, a mai arătat Moldovan.