A fost bucurie mare în aceste zile la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 3 din Reghin. Șapte echipe de elevi din cadrul şcolii au participat la sfârşitul săptămânii trecute la Concursul zonal de dans din cadrul Strategiei Naţionale pentru Acţiune Comunitară (SNAC). Competiţia implică participarea echipelor mixte de elevi, din şcolile de masă şi şcoli speciale, promovează acceptarea reciprocă şi facilitează socializarea, oferind şanse egale la afirmare tuturor.
7 echipe, 7 premii
Copiii cu dizabilităţi au colaborat cu elevi de la şcoli gimnaziale şi licee din Reghin şi Tîrgu-Mureş, îndrumaţi fiind de profesori, psihopedagogi şi chiar de coregrafi, iar rezultatul a fost unul spectaculos. Toate cele 7 echipe au ocupat un loc pe podium, fie că au prezentat un dans tematic, modern, country sau popular.
Câştigătorii concursului, elevi ai Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 3 şi ai Liceului ,,Lucian Blaga” din Reghin au prezentat un dans al meseriilor care a fost deosebit de apreciat atât de public, cât şi de juriu. Ei vor reprezenta peste două săptămâni judeţul Mureş la faza regională a competiţiei care se va desfășura la Sfântu Gheorghe.
SNAC- un succes la Reghin
Strategia Naţionala pentru Acţiune Comunitară (SNAC) are trei categorii de beneficiari: voluntarii, beneficiarii şi comunitatea. Voluntarii din şcolile reghinene sunt cei care învaţă să se implice, să dăruiască, să respecte. Beneficiarii sunt copii care, dintr-un motiv oarecare, nu pot participa la viaţa normală a comunităţii din care fac parte. Ei primesc tot ceea ce le oferă voluntarii, sprijinul lor, dar şi dăruiesc, la rândul lor, prin gesturi de afecţiune unice. Comunitatea locală este însă cea care are cele mai mari beneficii atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. „Acţiunea Comunitară” este aşadar, o strategie care se bazează pe voluntariat, implicare, angajament, responsabilitate. Şcoala devine, astfel, mai flexibilă, elevii îi depăşesc graniţele fizice pentru a-şi derula activităţile în folosul altor copii sau persoane care, din diverse motive, sunt marginalizate sau chiar excluse de la viaţa societăţii. Comunitatea devine mai unită prin faptul că, realizarea acestei strategii presupune colaborarea dintre toate instituţiile centrale şi locale.
Emeșe Ardelean