Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) a participat la negocierile care vor da forma Programului Rabla în 2025 și a oferit detalii despre data la care va demara programul, dar și informații despre valoarea ecotichetelor pentru achiziția de mașini electrice și hibride și, respectiv, dimensiunea bugetului Administrației Fondului de Mediu.
Programul Rabla, unul dintre principalele „motoare” de creștere a pieței autohtone de mașini noi, stă să înceapă, dar factorii de decizie nu au pus toate piesele puzzle-ului cap la cap, elemente cheie fiind în continuare pe masa Guvernului. Încă din septembrie anul trecut, ministrul Mediului, Mircea Fechet, susținea creșterea valorii ecotichetelor oferite prin Rabla Plus, iar această propunere pare a fi aproape de a se concretiza.
Mai mult decât atât, bugetul Rabla 2025 cel mai probabil nu va scădea față de nivelul din 2024, ci, din contră, ar putea crește ușor. Asta pentru că, de anul acesta, nu va mai exista diferențiere între Rabla Clasic, Rabla Local și Rabla Plus, oficialitățile construind un singur program cu toate fondurile la comun.
În cadrul unei întâlniri cu presa, Dan Vardie, președinte APIA, a transmis că propunerile Asociației au fost primite cu deschidere de către ministrul Mediului, acesta acceptând argumentele prezentate de APIA în favoarea creșterii valorii subvențiilor. Acesta a adăugat și că valoarea agreată de către guvernanți ar fi apropiată de cei 8.500 de euro propuși de APIA, dar o cifră oficială va fi făcută publică de autorități.
Oficialii APIA au confirmat că, într-adevăr, din discuțiile avute la minister, dar și cu cei de la AFM, a reieșit că, cel mai probabil, programul va începe în luna martie, deși data exactă nu este încă cunoscută.