Inspectorii în resurse umane folosesc adesea cuvinte cheie, precum ”Call center”, ”customer support”, ”java developer” sau ”sales, accountant”, ”technical support” sau ”germană” în căutarea candidaților pe siteurile de specialitate. Deși numărul de candidați disponibili a crescut considerabil pe anumite poziții sau acolo unde e nevoie în scurt timp de un mare număr de angajați, recrutorilor le e destul de greu să găsească profile compatibile cu ceea ce caută.
De aceea recrutorii le recomandă candidaților să-și actualizeze CV-urile, astfel încât să fie mai ușor de găsit de angajatori. ”Nu este o surpriză faptul că vedem căutări active pentru domenii precum call center, vânzări sau IT pentru că, așa cum știm, au continuat să aibă nevoie de oameni indiferent de contextul pieței”.
După germană, limba franceza este a doua cea mai căutată limbă străină, urmată, la distanță destul de mare de spaniolă și italiană. Vorbitorii acestor limbi străine sunt căutați atât pentru joburile din țară, în domenii precum call-center sau customer support, dar și de către angajatorii din străinătate, care, în ultimul an, au fost extrem de interesați de candidații din România, explică Bogdan Badea , CEO la cea mai mare platformă de recrutare din țară.