Impozitarea autovehiculelor va fi total diferită de taxa de poluare a Guvernului Tăriceanu.
Potrivit surselor Profit.ro, o viitoare lege destinată vehiculelor poluante ar urma să introducă un impozit majorat pentru automobile, în funcție de emisiile poluante ale acestora, în special CO2, și, eventual, de normele Euro în care se încadrează autovehiculul.
În acest fel, taxa pe care românii o pot aștepta nu va mai fi o taxă de achiziție, așa cum a fost taxa de primă înmatriculare sau taxa de poluare, cum s-au numit anterior taxele lui Tăriceanu, care urmărea cu acestea să blocheze importul de mașini second-hand din Germania, ci una de deținere, pe toată durata vieții unui vehicul, care ar trebui să descurajeze achiziția oricărui automobil cu emisii ridicate, indiferent dacă este nou sau vechi.
În acest fel, taxa pe care românii o pot aștepta nu va mai fi o taxă de achiziție, așa cum a fost taxa de primă înmatriculare sau taxa de poluare, cum s-au numit anterior taxele lui Tăriceanu, care urmărea cu acestea să blocheze importul de mașini second-hand din Germania, ci una de deținere, pe toată durata vieții unui vehicul, care ar trebui să descurajeze achiziția oricărui automobil cu emisii ridicate, indiferent dacă este nou sau vechi.
„Cu o astfel de structură, de tip impozit anual, taxa nu va mai fi în pericol să fie declarată discriminatorie de instanțele europene, pentru că nu îngrădește nimănui achiziția sau deținerea unui automobil mai vechi, indiferent de locul de unde îl cumpără, ci îl impozitează în funcție de gradul de poluare al acestuia”, a declarat pentru Profit.ro o persoană care este la curent cu propunerea transmisă Guvernului de Dacia.
Cele mai multe dintre țările din UE au diferite sisteme de taxare bazată pe emisii, începând cu taxele calculate pe baza consumului, la cumpărare (cum este în Austria) și terminând cu impozitele anuale.