Primele două TBM-uri lansate de Aktor pentru a fora cele două tuneluri feroviare gemene care leagă Racoș de Apața sunt deja intrate adânc în munte, iar galeria foto stă mărturie pentru progresele înregistrate. Cârtițele Aktor și-au intrat în pâine.
Aceste două tuneluri prin munte, care vor avea fiecare lungimea de câte 6,9 km, fac parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov-Simeria, din Coridorul Rin-Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața, potrivit unui comunicat de presă al reprezentanților companiei elene.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company.
Cârtițele Aktor și-au intrat în pâine
TBM Eleni a început forarea la 5 martie 2024 și se află acum la peste 530 de metri adâncime în munte. TBM Varvara a început forarea la 29 mai 2024 și a ajuns la 350 de metri adâncime.
Sute de inele prefabricate din beton sunt instalate non-stop pentru a forma tunelurile impresionante care au un diametru interior de 8,4 metri și un diametru exterior de 9,4 metri. O linie de cale ferată va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtând actualul traseu în zig-zag al trenului de la Brașov la Sighișoara, care urmează albia Oltului.
Eleni și Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoș și Homorod. TBM-urile 3 și 4, Alexandra și Konstantina, sunt asamblate acolo și în curs de testare și vor începe să foreze în curând.
Continuarea pe clubferoviar.ro