În urma unui proces de evaluare a proiectelor înscrise în cadrul programului de responsabilitate socială ”HEINEKEN pentru Comunităţi”, un juriu format din reprezentanţi ai HEINEKEN şi ai Asociaţiei CSR Nest , azi, a anunţat proiectele câştigătoare în cadrul unui eveniment ce a avut loc la Hotel Plaza. Programul ”HEINEKEN pentru Comunităţi”, este dedicat susţinerii şi dezvoltării comunităţii locale din Târgu Mureş şi are o contribuţie pozitivă în societate şi mediu. Cele două granturi acordate sunt în valoare de 80.000 lei, fiecare câştigător beneficiind de câte un grant de 40.000 lei.
La nivelul oraşului Târgu Mureş, în cadrul programului ”HEINEKEN pentru Comunităţi” ediţia 2014 s-au înscris 4 proiecte din partea a 4 organizaţii nonguvernamentale, având sediul în oraşul Târgu Mureş. În ceea ce priveşte proiectele depuse, acestea au acoperit toate cele trei direcţii prioritare specifice pentru oraşul Târgu Mureş, respectiv: 1 proiect este pe domeniul educaţiei, 2 proiecte sunt pe domeniul social, iar 1 proiect vizează domeniul voluntariatului.
”Şi anul acesta continuăm să investim în proiecte relevante pentru comunităţile din care facem parte, aducând un plus de valoare pe termen lung şi răspunzând nevoilor reale şi complexe ale acestora. Suntem încantaţi de calitatea proiectelor înscrise, îi felicităm pe finalişti şi suntem convinşi că împreună vom susţine activităţi şi programe de impact pentru comunităţile în care ne desfăşurăm activitatea”, afirmă Szabó István, directorul fabricii de bere HEINEKEN din Târgu Mureş (Ungheni).
„Am desemnat doi câştigători în Târgu Mureş, întrucât ambele proiecte argumentează foarte bine nevoile din comunitate şi acoperă două din cele trei priorităţi stabilite pentru acest oraş. Cele două organizaţii nonguvernamentale câştigătoare sunt: Asociaţia Career Pass, cu proiectul – ”StudACTIV” şi Fundaţia Buckner, cu proiectul – ”Elită în trafic”, a anunţat Sergiu Sebesi, Preşedinte Asociaţia CSR Nest.
Cele două proiecte câştigătoare din oraşul Târgu Mureş vor primi câte o finanţare în valoare de 40.000 RON fiecare. Suma obţinută va fi destinată implementării programului conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectului va avea loc între 15 iulie 2014 – 1 februarie 2015, iar în această perioadă finanţatorul va organiza lunar vizite de monitorizare pentru proiectul câştigător.
Despre proiectul ”StudACTIV”
Asociaţia Career Pass îşi propune prin proiectul ”StudACTIV” ca studenţii din universităţile târgumureşene să fie mai bine pregătiţi pentru piaţa muncii, să înţeleagă mai bine cerinţele acesteia pentru momentul când vor intra în câmpul muncii şi să ia decizia optimă pentru alegerea traseului profesional, la momentul absolvirii studiilor universitare. Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără:Creşterea nivelului de informare privind accesul pe piaţa muncii prin servicii specializate de orientare şi consiliere profesională pentru 80 de studenţi din Târgu Mureş; Dezvoltarea de competenţe practice în domenii variate de afaceri, pentru 52 de studenţi din Târgu Mureş;
Lansarea „Ghidului carierei tale” – un ghid practic cu instrucţiuni, pentru studenţii şi tinerii de pe piata muncii, care descrie paşii necesari planificării unei cariere optime pentru propria persoană.
Despre proiectul ”Elită în trafic”
La rândul său, Fundaţia Buckner îşi propune prin proiectul ”Elită în trafic” să ajute tinerii din mediul liceal să înţeleagă faptul că indisciplina manifestată în trafic duce la tragedii ce pun în pericol nu numai persoanele care cauzează accidentele rutiere, ci şi oameni nevinovaţi fie ei şoferi, biciclişti, motociclişti sau pietoni. Proiectul vizează aproximativ 1.200 de elevi de liceu din cele 16 unităţi de învăţământ liceal de pe raza municipiului Târgu Mureş, elevi în clasa a XII-a.
Despre HEINEKEN pentru Comunităţi:
Programul HEINEKEN pentru Comunităţi face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, ”Brewing a Better Future”, fiind destinat sprijinirii comunităţilor locale în care compania operează prin investiţii în proiecte relevante pentru acestea.
Prin programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunităţi, compania a investit peste 1 milion lei în 20 de proiecte care au implicat peste 800 de voluntari şi au avut mai mult de 287.000 de beneficiari totali în cei trei ani de desfăşurare.
Rolul Asociaţiei CSR Nest în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunităţi este de a asigura implementarea sa eficientă şi de a coordona desfăşurarea proiectelor câştigătoare din cele patru comunităţi locale, oferind suport şi know-how pe toată durata de implementare a acestora.
Despre HEINEKEN:
HEINEKEN este cel mai mare producător de bere din Europa şi ocupă locul 3 în lume în ceea ce priveşte volumele. HEINEKEN România face parte din Grupul HEINEKEN şi deţine cel mai diversificat portofoliu de mărci care acoperă toate segmentele pieţei de bere din România: Heineken®, Ciuc®, Silva®, Golden Brau®, Neumarkt® etc.
HEINEKEN deţine patru fabrici pe teritoriul României în: Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova, Târgu Mureş şi are 1.200 angajaţi.
Despre Asociaţia CSR Nest:
Asociaţia CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României. Mai multe detalii despre Asociaţia CSR Nest găsiţi la www.csrnest.ro.(EM)