Una din întrebările din studiul efectuat de activiștii de la “Critical Mass” din Târgu Mureș, în perioada septembrie – octombrie, în cinci școli din Târgu Mureș privind modalitatea de deplasare a liceenilor se referea la faptul dacă aceștia ar fi de acord să participe la un proiect tip “Bike Bus”. Întrebarea din chestionarele la care au răspuns elevi de la Liceul Teoretic “Bolyai Farkas”, Liceul Tehnologic „Electromureș”, Colegiul Reformat, Colegiul Național de Artă și Colegiul Național „Unirea” suna astfel: “Te-ai alătura grupului Bike Bus dacă ar exista o cursă pe traseul tău către școală??”
Binențeles că liceenilor li s-a explicat ce înseamnă un astfel de proiect: “Pentru a promova mobilitatea activă în rândul elevilor ne-am propus să organizăm sesiuni demonstrative „BIKE BUS”. BikeBus presupune crearea unor grupuri de elevi, părinți și/sau profesori care se deplasează împreună spre școală, pe rute comune. Acest lucru înseamnă că elevii se pot alătura grupurilor pe parcurs, în drum spre școală, urmând să ajungă la destinație în grupuri compacte. Scopul acestor deplasări în grup este de a degreva părinții de efortul de a transporta copiii la școală și a facilita mobilitatea activă a elevilor, formând în jurul lor, prin prezența adulților, un cordon de siguranță”
Din cei 101 elevi chestionați de la Liceul Teoretic “Bolyai Farkas”, 81 au răspuns la această întrebare,din care 33 au răspuns DA, (40,74%).
Din cei 154 elevi chestionați de la Liceul Tehnologic „Electromureș” 112 au răspuns la această întrebare, din care 42 au răsouns DA, (37,5%).
Din cei 72 de elevi chestionați de la Colegiul Reformat, 54 au răspus la această întrebare, din care 7 au răspuns DA, (12,9%).
Din cei 75 de elevi chestionați de la Colegiul Național de Artă, 48 au răspuns la această întrebare, din care 18 au răsouns DA, (37,5%).
Din cei 119 elevi chestionați de la Colegiul Național „Unirea”, 91 de elevi au răspuns la această întrebare, din care 50 au răspuns DA, (54,9%).
Datele studiului, prezentate la sfârșitul săptămânii trecute, arată că bicicleta nu reprezintă o opțiune atractivă de deplasare către școală, pentru majoritatea tinerilor, deși 49% dintre liceeni locuiesc la mai puțin de 3 km distanță de școală, adică la cca. 15 minute cu bicicleta. “Opțiunea de a merge cu mașina, taxiul este preferată de 29% dintre respondenți. Acestă practică reprezintă un factor generator de trafic, congestie și poluare, fiind în dezacord cu principiile mobilității sustenabile”, arată autorii studiului. D.B.
Sursa foto bikebussummit.org