Operatorul de transport public din Tîrgu Mureş, Siletina, are, pe lângă liniile din municipiul reşedinţă de judeţ, şi trasee judeţene, mai exact cinci astfel de trasee: Linia 5: Tg. Mureş (Autogara Transport Local) – Trecătorul – Bdul 1848 – Centru – Sîngeorgiul de Mureş – Selgros(Ernei); Linia 5e: Tg. Mureş (Autogara Transport Local) – Trecătorul – MOCCA – Centru – Sîngeorgiul de Mureş – Ernei; Linia 13 S: Tîrgu Mureş – Sîntioana; Linia 15: Tg. Mureş – Sîncraiu de Mureş – Nazna – Pănet; Linia Tg. Mureş (MIU – Avram Iancu) – Cristeşti – Ungheni – Moreşti.
Un târgumureşean ne-a solicitat să verificăm dacă pentru aceste linii contribuie şi localităţile rurale prin care autobuzele pornite din Tîrgu Mureş circulă, sau dacă doar Primăria Tîrgu Mureş subvenţionează astfel de trasee.
Astfel, am sunat la Siletina, am discutat cu Ioan Truţă, managerul de transport, şi am aflat că „Transportul pe liniile judeţene nu este subvenţionat de nicio primărie. Firma de transport obţine o licenţă de transport în urma unei licitaţii, pe anumite trasee. De exemplu, Siletina are licenţa pentru liniile judeţene până în anul 2019”. De fapt, liniile judeţene sunt sub coordonarea Consiliului Judeţean, dar nici de acolo nu se primesc subvenţii.
Deci, liniile de transport comun judeţene care pornesc din Tîrgu Mureş şi ajung în localităţile învecinate nu neîndreptăţesc târgumureşenii deoarece transportul public dintre localităţi nu este subvenţionat de primăria Tîrgu Mureş.
Titi Dălălău
Ma refer la traseul Tg.Mures-Sangeorgiu de Mures-linia 5-nu suntem deloc multumiti de transportul public oferit ,deoarece este foarte scump-1 bilet 3,5 lei si abonament 116 lei,diferente foarte mari fata de oras,in plus autobuzele sunt foarte aglomerate si ocupate mai ales de catre targumureseni, care se plimba tot timpul (gratis-pensionarii) pe aceasta linie pe traseul Dambu Pietros-7 noiembrie.