Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Peter Ferenc, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că instituţia a cerut insistent modificarea Master Planului pe Transporturi, întrucât toate aeroporturile din Transilvania au prevăzută posibilitatea de dezvoltare începând chiar din acest an, singurul căruia i se permite acest lucru doar după anul 2022 fiind cel de la Târgu Mureş.
Peter Ferenc a spus că această limitare împiedică Aeroportul ‘Transilvania’ Târgu Mureş să acceseze fonduri europene pentru extindere şi dezvoltare, iar din acest motiv activitatea de aici riscă fie se blocheze complet, fie ca CJ Mureş să fie în situaţia de a rezolva problema pe cont propriu.
„Am discutat (la Guvern, n.r.) şi problemele Master Planului de Transport, care a apărut public nu de mult, unde consider că Aeroportul din Târgu Mureş este pus într-o poziţie puţin convenabilă, cu investiţii din 2022 încolo, ceea ce înseamnă că ne blochează complet şi chiar am transmis cereri către Guvernul României ca să încercăm să modificăm acest Master Plan. Consider că toate aeroporturile din Transilvania sunt cu posibilitate de dezvoltare începând chiar din 2016 iar singurul aeroport la care i se permite dezvoltarea doar după 2022 este cel de la noi. Acest aspect ne blochează complet pentru că nu vom putea accesa fonduri europene, doar după 2022, şi ştim foarte bine că nu putem rezista până atunci’, a arătat Peter Ferenc.
Reacţia preşedintelui CJ Mureş a venit pe fondul deciziei Wizz Air de a muta cursele pe Aeroportul din Cluj-Napoca. El a arătat că instituţia ar putea apela inclusiv la un credit bancar pentru a putea remedia problemele semnalate la pista de decolare de către Autoritatea Aeronautică Civilă din România.
Preşedintele CJ Mureş a spus că obiectivul său din ultimele luni a fost să menţină în funcţiune acest aeroport, în privinţa siguranţei pasagerilor şi că ultima expertiză arată că ‘starea de degradare a îmbrăcăminţii rutiere aeroportuare a înregistrat o îmbunătăţire în urma lucrărilor de întreţinere şi reparaţii efectuate; capacitatea portantă determinată pe sectoare omogene utilizând valorile medii ale parametrilor de portanţă s-a păstrat în aceleaşi limite’.
‘În baza acestor concluzii s-a discutat cu cei de la Wizz Air şi cu cei de la Autoritatea Aeronautică, din păcate astăzi nu vă pot spune mai mult decât că se doreşte şi din partea Wizz Air să se întoarcă la Târgu Mureş, se doreşte şi din partea Autorităţii ca Aeroportul să funcţioneze, dar aceste acte probabil în cursul zilei de astăzi, cel târziu în cursul zilei de mâine ne vor fi aduse la cunoştinţă şi în acel moment vom face o declaraţie de presă (…) Dacă ne gândim că în acest moment suntem în situaţia în care avem un studiu de fezabilitate gata la care mai avem nevoie de un aviz de mediu care va fi emis în zilele următoare, în şedinţa din luna noiembrie este pus pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Judeţean proiectul pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici iar apoi putem porni procedura de licitaţie a lucrărilor de reconstrucţie a pistei de decolare. Momentan, chiar anul acesta, ne dorim să pornim aceste proceduri. Dacă nu avem dreptul de a depune fonduri europene pe acest domeniu, discutând cu colegii consilieri, ne-am asumat să facem din fonduri proprii. Asta ar însemna angajarea unui credit de 77 de milioane de lei, suma din studiu de fezabilitate. Noi dorim ca într-un timp cât mai scurt să aprobăm aceşti indicatori’, a susţinut Peter Ferenc.
El a afirmat că, la preluarea mandatului de preşedinte al CJ Mureş, în vara acestui an, a găsit un aeroport care a fost verificat de mai multe ori de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, care a cerut pe parcursul anilor o serie de măsuri, care, însă, ‘din păcate, în cea mai mare parte, nu au fost realizate’.
Peter Ferenc a precizat că Autoritatea Aeronautică Civilă a atras atenţia asupra problemelor la pista de decolare de doi ani, însă, deşi în ultimii patru ani, CJ Mureş a alocat 18,6 milioane de lei pentru investiţii, s-au folosit doar 5 milioane de lei, motiv pentru care a comandat un audit.
Suspendarea temporară a curselor de pe Aeroportul ‘Transilvania’ Târgu Mureş de către Wizz Air, care deţine ponderea cea mai mare curselor pe aeroportul mureşean, a venit după inspecţia din luna octombrie a Autorităţii Aeronautice Civile, care a constatat că portanţa pistei de decolare este de 30, în condiţiile în care ar fi trebuit să fie de 42.
Urmează ca, în urma negocierilor dintre CJ Mureş şi compania aeriană, să se ia o decizie cu privire la continuarea sau nu a efectuării zborurilor de la Târgu Mureş.
AGERPRES
Da pentru ca in septembrie 2012 CJMures a sustinut demersul conducerii aeroportului in care era Peti Andras sa renunte la cerea de finatare pe POS-T depusa in 2011 iar toate aeroportuturile care aveau nevoie de granturi pentru pista au cerut si au primit(8 aeroporturi).Numai Targu Mures a renuntat la 39 milioane de euro cu o cofinantare de 2%! Asa ca sa nu mai ne prefacem fete mari ca nu suntem!
Din pacate pierdem cu totii si nu-i pasa nimanui.Pacat de angajatii aeroportului care pentru a deservi aeronavele veneau la ora 2 la aeroport plecau la 6 reveneau la orele 20 si tot asa cand nu existau suficienti angajati iar cerintele erau de H 24.Ii pasa cuiva in realitate ce se intampla cu angajatii.ce se intampla cu toti colaboratorii,ce se intampla cu orasul si judetul fara legaturi aeriene si cu 300 de someri??? Bravo am fost singurii nostrii dusmani nu aveam nevoie de Cluj
Interesul autoritatilor publice ( vechi si noi) isi spune, intr-un final, cuvantul. Trist. Jenant.