23 de copii vulnerabili din satele Laslea (jud. Sibiu), Seleuș (jud. Mureș) și Valchid (jud. Sibiu) au făcut progrese decisive pentru viitorul lor printr-o intervenție educațională de alfabetizare adaptată la nevoile lor specifice, între noiembrie 2022șiaugust 2023. Comunitățile din care provin copiii se confruntă cu rate mari ale analfabetismului și abandonului școlar și au nevoie de sprijin pe termen lung pentru a depăși aceste probleme.
Scopul proiectului a fost să scaleze progresul în alfabetizare înregistrat de Asociația Casa Naturii în anii anteriori în satele dezavantajate, extinzând numărul de comunități în care copiii au acces la module interactive unde învață să citească, înțeleg ce citesc, se exprimă. Proiectul a adus în aceste sate o soluție în care formatoare cu experiență pedagogică în interacțiunea cu copiii vulnerabili s-au întâlnit săptămânal cu grupe restrânse de copii pentru a citi, a se juca, a folosi instrumente digitale. Copiii au beneficiat și de o masă caldă care i-a ajutat să se concentreze mai bine la fiecare atelier.
Printre subiectele abordate în proiect s-au numărat drepturile copilului, diversitatea și toleranța, cultură generală despre diferite regiuni de pe glob, educația civică, educația ecologică. Activitățile au fost adaptate nivelului și nevoilor fiecărui copil, astfel că în timp ce unii beneficiari au învățat literele alfabetului, alții au reușit să citească fluent, iar alții au progresat în a își prezenta propriile argumente pe subiectele date.
Rezultatele pe termen lung ale proiectului țin de capacitatea sporită a copiilor de a recupera abilitățile educaționale specifice vârstei lor, de a înțelege beneficiile lecturii și educației pentru viitorul lor și de a fi motivați să continue studiile dincolo de educația de bază. În perspectivă, aceste rezultate vor conduce la copii educați, care au puterea să iasă din cercurile vicioase create de vulnerabilitatea socială, economică și comunitară ale satelor în care s-au născut.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.