Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar putea scoate la licitație lotul Chețani – Câmpia Turzii din A3 la finele lunii aprilie, iar contractul cu noul constructor ar putea fi semnat la finele lunii septembrie, potrivit unui calendar afișat pe site-ul său. Amintim că, la insistențele ministrului Transporturilor Cătălin Drulă, luna trecută CNAIR a „rupt pisica” pe acest lot, prin rezilierea contractului cu constructorul român Straco.
„În data de 11.03.2021 s-a transmis antreprenorului înștiințarea de reziliere a contractului. Calendar estimat procedura de atribuire a contractului pentru finalizarea lucrărilor:
- finalizare caiet de sarcini, referat de necesitate și transmitere la direcția achiziții publice: 01.04.2021;
- finalizare documentație de atribuire (criterii de calificare, model contract, factori evaluare): 15.04.2021;
- transmitere documentație de atribuire spre validare la ANAP: 16.04.2021;
- publicare anunț de participare în SEAP: 30.04.2021;
- depunere oferte: 30.06.2021;
- analiza și evaluarea ofertelor cu stabilirea ofertantului câștigător: 30.08.2021;
- comunicarea rezultatului procedurii de achiziție publică: 30.08.2021;
- contestații: 10.09.2021;
- semnare contract: 30.09.2021”, se arată pe site-ul CNAIR, la stadiul proiectelor de infrastructură.
Reziliere contestată
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat pe 11 martie că a notificat antreprenorul în vederea rezilierii contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a sectorului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii, rezilierea efectivă intrând în vigoare în 14 zile de la notificare.
„Joi, 11 martie 2021, CNAIR a notificat antreprenorul Asocierea SC Straco Grup SRL – SC Total Road SRL – SC Specialist Consulting SRL în vederea rezilierii contractului „Proiectare şi Execuţie pentru Realizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 3: Cheţani – Câmpia Turzii, km 21+500 – km 37+191”, se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, decizia rezilierii acestui contract este consecinţa faptului că antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înştiinţări de remediere şi a abandonat şantierul.
Reprezentanţii CNAIR precizează că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Cheţani, în data de 18 septembrie 2020, „antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuţie a lucrărilor”. Astfel, la data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele cinci luni.https://98e3d49f2abbd5478a7816be64b0afc3.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html
Pe de altă parte, reprezentanții constructorului român au reacționat în presă, argumentând că din 15 noiembrie până pe 15 martie nu este sezon de construcții iar întârzierile în derularea contractului au fost cauzate și de autorități, prin emiterea tardivă a acordului de mediu sau a autorizației de construire pentru anumite sectoare din autostradă. De asemenea, conform relatărilor din presă, Straco a contestat rezilierea contractului și a solicitat despăgubiri.
Pe 22 martie, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunțat pe pagina sa de Facebook că rezilierea contractului pentru A3 Cheţani – Câmpia Turzii a fost blocată temporar la Tribunalul Bucureşti, precizând că nu cunoaşte motivele care au stat la baza acestei decizii, dar că va încerca să obţină la Curtea de Apel anularea acestei hotărâri.