Vremurile bune din industria auto par atât de îndepărtate încât acum un suc, o cafea și un fursec par semne de bogăție la o lansare auto. Cam asta a fost pe scurt și povestea ultimului eveniment organizat de un dealer auto din Tîrgu-Mureș Autohaus Westcar, reprezentanța Ford. Am participat la informarea organizată de Ford-iști după întoarcerea acestora de la întrunirea dealerilor din Europa, și noutățile nu sunt nici puține, nici mărunte.
Începem cu motorul anului …
EcoBoost 1.0 de 100 cp. După ce a câștigat cam toate premiile acordate de ziariști, critici și specialiștii din industria auto, motorul vedetă de la Ford va fi introdus cam pe toată gama de autoturisme de la mic – Fiesta, la mare – C max și Mondeo trecând și prin clasa SUV – EcoSport. Da, EcoSport. Personal consider că un SUV nu este nici Eco și nici Sport. Așa cum o mașină Eco nu va fi niciodată Sport și, logic, nici viceversa. După ce trecem de semantica numelui descoperim cel mai mic SUV din gama Ford, care alături de Kuga și Edge – modelul american de mari dimensiuni – vor forma o galerie completă de mașini 4×4 de oraș.
Revenind la motorul de 1.0 litri în trei cilindri trebuie să spunem că performanțele acestuia au uimit specialiștii nu doar prin prisma puterii obținute de 100 CP/litru, valoare regăsită până de curând doar la motoare de înaltă performanță și în general în echiparea super-car-urilor, ci și prin cantitatea de combustibil pe care o arde pentru a obține aceste valori. Cifrele prezentate de producător arată că motorul de 1.0 litri este cel mai economic din clasa sa la ora actuală.
Alte noutăți
Fiesta vine cu un face-lift și numeroase schimbări la ,,jumătatea” drumului acestei generații, vine noul Mondeo, vine EcoSport și Edge în clasa SUV și noutăți importante în gama de vehicule comerciale. Aici poate merită să acordăm puțină atenție detaliilor pentru simplul fapt că Ford vinde foarte bine în România și în gama de utilitare. Cunoscutul Transit (categoria două tone) care venea până acum în zeci de variante de șasiuri, cabine și accesorizări va fi ,,ajutat” de două noi modele: Transit Custom (1 tonă) și Turneo Custom – fratele mic. Și de aici încolo se împletesc atâtea modele și combinații de modele că ai nevoie de facultate și doctorat pentru a ține pasul cu cei de la Ford. Ceea ce, pentru tine, clientule, e bine.
Cristian Teodorescu