Un nou studiu releva un lucru pe care majoritatea dintre noi il intuiam: companiile care sunt prezente in mediile online de comunicare inregistreaza cresteri de venit.Conform studiului, un buget minim anual alocat promovarii online ar trebui sa se ridice la circa 20.000 de euro, pentru un IMM cu o cifra de afaceri de sub 500.000 de euro. Pe de alta parte, neglijarea unei strategii online complete bazate pe analiza temeinica a propriului business, in comparatie directa cu activitatea concurentei, poate conduce la oportunitati nevalorificate, de pana la 25% din cifra de afaceri pentru companiile cu o prezenta redusa sau arbitrara pe internet.
„Daca inainte de martie 2020, aproape 50% dintre companiile din Romania aveau un website, iar doar 5% dintre magazinele fizice erau prezente pe internet, in ultimul an, mediul de afaceri a fost practic obligat sa acorde un interes sporit mediului online si sa accelereze transformarea digitala, care este o tema discutata de multi ani.
Vanzarile online au crescut cu 32% in 2020 si au reprezentat o zecime din totalul vanzarilor de retail. Produsele din categoria casa si gradina au inregistrat cea mai mare crestere in cautarile din 2020, cu 39% mai mult fata de 2019″, a explicat Adrian Alexandrescu, managing partner al Mediapost Martech.
Potrivit raportului Global Media Intelligence, realizat in 2020, aproape trei sferturi (74%) din populatia Romaniei este activa online, iar romanii petrec aproximativ sapte ore pe zi navigand pe Internet. In ceea ce priveste majorarea vanzarilor online, in 2020 comparativ cu 2019, cel mai important salt, de 400%, s-a observat pe categoria produselor alimentare, urmata de segmentul de sport si fitness – cu 250%, iar pe locul al treilea se afla decoratiunile pentru casa, jucariile si cartile (+150%).