Elevii Liceului Tehnologic ”Petru Maior” din Reghin, coordonați de către profesoarele Bozdog Maria și Țîru Mariana Claudia, au venit în sprijinul colegilor mai mici din gimnaziu printr-un proiect/program de consiliere al elevilor din gimnaziu privind orientarea școlară.
Grupurile țintă au fost elevii claselor a VIII-a din cadrul aceluiași liceu dar și de la Gimnaziile Augustin Maior, Florea Bogdan și Școala Generală Gurghiu. Membrii echipei au cerut permisiunea profesorilor diriginți de la clasele a VIII-a pentru a realiza un program de întâlniri și discuții cu elevii acestor clase. Au pornit de la premisa că elevii vor fi mai sinceri și direcți dacă vor discuta doar între ei. Chiar dacă au întâmpinat câteva dificultăți, atât din partea unor profesori care au dorit să asiste și să intervină în discuții, cât și din partea unor directori care au considerat că au făcut suficient pentru informarea corectă a elevilor, proiectul a fost demarat.
Viitorii liceeni sunt influențați și de factori externi, dar mai ales de către părinți!
Au fost distribuite o serie de 351 de chestionare în urma cărora s-a ajuns la concluzia că în alegerea pe care o au de făcut elevii, o influență capitală o au părinții care doresc să își îndrepte copilul spre un anumit profil de liceu în schimbul unor recompense, chiar dacă ei și-ar dori altceva.
Cele mai dese întrebări și curiozități au fost legate de viața de licean și modul în care s-au adaptat într-un colectiv nou. Chiar dacă unii nu au decis la ce profil ar vrea să urmeze liceul, nu au ezitat să formuleze întrebări referitoare la materiile din care se dau lucrări semestriale, din ce discipline vor susține examenul de bacalaureat. Deasemenea, au fost interesați de profesori, de modul lor de predare, de desfășurarea orelor și nu în ultimul rând de meseriile care le pot învăța la școala profesională.
Obiectivele proiectului au fost creșterea nivelului de informare privind rețeaua școlară, identificarea motivelor care stau la baza opțiunilor școlare, sensibilizarea elevilor de gimnaziu asupra unei opțiuni corecte și consilierea elevilor de gimnaziu în vederea alegerii școlii potrivite.
După evaluarea inițială s-a constatat că nivelul de informare a elevilor cu privire la rețeaua școlară (liceală și profesională) nu este suficient de ridicat pentru a se evita eșecul școlar determinat de alegerea necorespunzătoare a unui profil liceal. Evaluarea finală a proiectului va fi realizată în anul școlar 2019-2020 pe baza unui studiu privind satisfacția elevilor consiliați prin acest proiect determinată de alegerea făcută.
”Elevii de liceu au fost entuziasmați să participe la acest proiect, iar cei de clasa a VIII-a s-au simțit importanți pentru că li s-a acordat atenție! a subliniat Claudia Țîru, profesor coordonator.
GRAMA IMOLA
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.