Dupa Brasov, Fagaras si Targu Secuiesc, inca doua contracte de finantare nerambursabila vor sustine infiintarea de noi incubatoare de afaceri pe harta Regiunii Centru. La Miercurea Nirajului si Targu Mures, in urmatorii ani se vor deschide noi centre unde afacerile la inceput de drum vor beneficia de spatii de lucru dotate cu echipamente si sprijin specializat, la costuri reduse. Prin Programul Operational Regional 2014-2020 se aloca fondurile necesare pentru realizarea celor doua proiecte care au o valorare totala cumulata de 13,24 milioane lei. Contractele de finantare au fost semnate azi, 26.08.2019, la sediul ADR Centru din Alba Iulia de catre domnii Toth Sándor, primarul orasului Miercurea Nirajului, Alexandru-Bogdan Murgu, presedintele Fundatiei Ecologice „Dimitrie Cantemir” si Simion Cretu, directorul general al ADR Centru.
”Investitiile pe care le sustinem prin finantare nerambursabila, sunt destinate dezvoltarii unor domenii de activitate economica care au perspective de finantare si pe viitor, unde exista si resurse umane cu potential la nivel local, fiind astfel asigurate doua premise de baza pentru mentinerea lor pe termen lung. In judetul Mures prin Regio, am finantat si functioneaza din perioada 2007-2013 alte trei centre de afaceri. Aceste noi incubatoare, ce vor asigura spatii pentru start-up-uri din domeniul medical in Targu Mures sau industriile creative in Miercurea Nirajului, pornesc de la o realitate contemporana: multi tineri cu studii si initiative care nu sunt organizati in societati, vor sa-si deschida o prima afacere, dar fie e prea scump, fie nu au cunostintele necesare in domeniul administrativ sau juridic, ca sa aiba curaj sa se aventureze. Acum, prin aceste noi centre, au sanse sa-si transforme ideile in ceva concret”, a declarat Simion Cretu director general ADR Centru.
Fondurile nerambursabile alocate provin din bugetul Regiunii Centru alocat prin Prioritatea de investitii 2.1B a Programului Operational Regional 2014-2020, unde este disponibil pentru accesare un buget de 77,25 milioane lei fonduri nerambursabile.
Buget, termen limita, localizare si activitati incubator de afaceri Targu Mures:
Termen limita de realizare a proiectului depus de Fundatia Ecologica „Dimitrie Cantemir” in parteneriat cu Universitatea „Dimitrie Cantemir” din Targu Mures este estimat la data de 30.06.2021. Din valoarea totala a proiectului de 6.347.297 lei, suma de 3.843.911,15 lei reprezinta finantarea nerambursabila solicitata de beneficiar pentru a realiza activitatile prevazute in proiect (827.7168 euro). Diferenta dintre cele doua sume reprezinta cofinantarea asigurata de catre beneficiar pentru realizarea proiectului.
Locul de implementare al investitiei este amplasat in Targu Mures, str. Bodoni Sandor, nr.5, jud. Mures si are o suprafata de 3655 mp. Pe amplasament se afla in prezent o constructie cu structura metalica acoperita, formata din boxe garaj, atelier, magazie si depozit. Prin implementarea proiectului, din fondurile alocate prin programul Regio si contributia beneficiarului, este prevazuta construirea unei cladiri cu doua etaje care va deveni un incubator de afaceri in domeniul medical prin care se vor sprijini 34 de intreprinderi. Dotarile spatiilor destinate firmelor incubate vor fi de mai multe tipuri: incluzand echipamente stomatologice si de tehnica dentara, aparate si mobilier pentru fizio-kinetoterapie. La etajele I si II se vor amplasa spatii pentru servicii medicale stomatologice structurate dupa cum urmeaza: la etajul 1 – sala de asteptare pacienti, trei saloane a cate sase unitati de investigatie si tratament, spatii pentru imagistica, tehnica dentara, cabinete pentru medici si anexe social sanitare; la etajul 2 – sala de asteptare pacienti, patru saloane a cate sase unitati de investigatie si tratament, spatii pentru tehnica dentara, cabinete pentru medici si anexe social sanitare. Proiectul prevedere realizarea constructiei si apoi inchirierea spatiilor dotate cu echipamente medicale specifice activitatilor de medicina dentara, tehnica dentara si balneo-fizio-kinetoterapie (include utilitatile si paza imobilului); precum si prestarea de servicii administrative de secretariat, receptie, tiparire, fax, scanare, copiere documente; servicii de asistenta specifica antreprenoriatului cum sunt: consiliere economica, juridica, formare profesionala, informare privind oportunitatile de finantare.
Buget, termen limita, localizare si activitati incubator de afaceri Miercurea Nirajului:
Incubatorul de afaceri ce se va realiza prin proiect este localizat in orasul Miercurea Nirajului, Str. Trandafirilor, nr. 91. Terenul are o suprafata de 3.180 mp, este intravilan si se afla in proprietatea orasului Miercurea Nirajului, fiind alcatuit dintr-un centru didactic (C1) si o anexa (C2). Pe latura nordica, terenul se invecineaza cu strada Trandafirilor, pe aici realizandu-se si accesul in amplasament. Incubatorul va purta numele de „Incubator de Afaceri Sectorial Miercurea Nirajului”, iar dupa restaurare va fi alcatuit din 18 birouri, doua sali de sedinte, o sala de mese, un birou administrativ, un birou tehnic, o incapere pentru centrala termica si functiuni complementare (grupuri sanitare, hol, etc). Sectorul de activitate al incubatorului se va concentra pe sustinerea afacerilor din industrii creative de tip design, arhitectura, publicitate, IT, radio, televiziune, cinematografie) prin incubarea a cel putin 18 societati si crearea a minimum 20 noi locuri de munca. Termenul limita de realizare a proiectului estimat de beneficiarul proiectului, Primaria orasului Miercurea Nirajului, este pana la data de 30.07.2023. Valoarea totala a proiectului este de 6.990.916 lei, din care 3.683.890 lei reprezinta finantarea nerambursabila alocata proiectului prin prioritatea de investitii 2.1B a POR 2014-2020, respectiv 793.258 Euro.
Cladirea principala modernizata va avea la parter: 6 birouri, o sala de sedinte; 8 birouri la etaj si o sala de sedinte, iar anexa va avea la finalul proiectului 4 birouri, o sala de mese, un birou tehnic, un birou administrativ, centrala termica si functiuni complementare (grupuri sanitare, hol etc.). Dotarile si echipamentele prevazute sunt calculatoare, imprimante multifunctionale, echipamente si mobilier pentru sala de mese si birouri, videoproiectoare, televizor LED, ecrane de proiectie, centrala termica, sistem de ventilare, instalatii fotovoltaice, sistem de alarma si camere de supraveghere.
___________________
Mirela Groza