În Ungaria au fost deschise circulaţiei, joi, tronsonul final al autostrăzii M35 şi primul tronson din autostrada M4, în apropiere de graniţa cu România.
În cadrul evenimentului de inaugurare ministrul ungar al
inovării şi tehnologiei, László Palkovics a anunţat că Guvernul
Ungar va cheltui până în 2025, 2.500 miliarde de forinţi (36,2
miliarde lei) pentru dezvoltarea infrastructurii de drumuri.
Conform spuselor sale cele mai importante două obiective ale
dezvoltării prevăd ca fiecare reşedinţă de judeţ să poate fi
accesată prin drum expres, respectiv, fiecare autostradă să ajungă
până la frontierele ţării.
Tronsoanele de şosele rapide oferă un impuls deosebit
dezvoltării economiei locale, dezvoltării industriei, oferă sprijin
în dezvoltarea turismului şi îmbunătăţeşte calitatea vieţii
populaţiei de acolo – a adăugat ministrul.
László Palkovics a menţionat ca exemplu oraşul Debrecen, care
“s-a dezvoltat enorm” de la predarea, în 2006, a autostrăzii M35.
Decizia BMW de a-şi construi în Debrecen prima sa fabrică europeană
din afara Germaniei s-a datorat, în mare parte, accesibilităţii
reşedinţei judeţului Hajdú-Bihar prin autostradă, prin dezvoltarea
căii ferate şi prin dezvoltarea aeroportului – a explicat ministrul.
El a reamintit de acordul recent încheiat cu oraşul, conform
căruia Guvernul Ungariei sprijină cu 130 miliarde de forinţi (1,88
miliarde lei) investiţiile în infrastructură legate de Parcul
Industrial Nord-Vest, în cadrul căruia se va construi şi un racord
la autostradă pentru zonele de dezvoltare.
László Palkovics a mai reamintit faptul că, în urmă cu un, a
fost dat în funcţiune tronsonul autostrăzii M35 până la localitatea
Mikepércs, iar acum M35 a fost finalizat pe toată lungimea sa până
la Berettyóújfalu, respectiv a fost finalizat şi primul tronson din
autostrada M4 dintre Berettyóújfalu şi Nagykereki (frontiera
ţării). Potrivit declaraţiei sale, până în 2020, autostrada M4 va
ajunge până la frontiera Ungariei cu România.
M35-M4 va face parte din traseul rutier european Via Carpatia
care face legătura între Marea Baltică şi Marea Neagră. Prin
investiţia care va fi finalizată până în 2021, Ungaria va fi prima
care va realiza construirea porţiunii ce îi revine din ruta Via
Carpatia, de care vom putea fi mândri – a subliniat ministrul.
Obiectivul Guvernului este ca până în 2030, împreună cu ţările
vecine, Bazinul Carpatic să devină cea mai competitivă şi mai
dezvoltată zonă economică a Europei, la care contribuie şi
autostrada predată acum – a declarat László Palkovics.
Potrivit senatorului UDMR, Attila Cseke, o semnificaţie
importantă a investiţiei este faptul că maghiarii din Transilvania
se vor putea apropia astfel şi mai mult de cei din ţara mamă,
precum şi România de Ungaria.
Róbert Nagy, CEO al investitorului Nemzeti Infrastruktúra
Fejlesztő (NIF) Zrt., a declarat că lungimea totală de 23 km a
celor două tronsoane de autostradă a fost realizată din fonduri
europene, şi cofinanţată de statul ungar în valoare de 62 miliarde
de forinţi (0,89 miliarde lei).
Noile tronsoane de autostradă au fost predate traficului joi,
în primele ore ale după-amiezii, a declarat directorul general al
NIF răspunzând la întrebarea agenţiei ungare de presă MTI.
MTI
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.