Puternicul avant pe care l-au luat jocurile de noroc in intrega lume se simte si in Romania, unde estimarile privind valoarea pietei au ajuns la 1,2 miliarde de euro. Expansiunea acestora se observa atat in orase, unde pe unele strazi gasesti 5-6 sali de jocuri, agentii de pariuri sau agentii loto, cat si in sate unde sunt si cate 2-3 agentii. Dezvoltarea vizeaza pariurile sportive, dar si aparatele de tip slot machine. Se estimeaza ca in Romania un astfel de aparat aduce incasari de 8 000 de euro pe an, iar un jucator lasa cam 100 de euro pe luna la ,,pacanele”.
In aceste conditii, cazinourile online au fost nevoite sa-si diversifice strategiile de marketing pentru atragerea de noi clienti si retentia acestora. Clasicele strategii eficiente in SEO, dezvoltare de continut, social media, PPC (strategii personalizate) si publicitatea social media au trebuit completate cu noi forme de marketing.
Una dintre aceste modalitati de a promova jocurile de cazino este reprezentata de oferirea de variante demo ale jocurilor (jocuri identice cu cele din cazinouri, dar care se joaca cu bani virtuali). Acest tip de marketing vizand publicul tinta este folosit atat de operatorii de cazinouri online licentiati in Romania (Unibet.ro, Netbet.ro, Winmasters.ro, Betano.ro etc.), cat si de afiliatii acestora. Daca la prima vedere acestea par a avea doar rol de distractie, in realitate ele reprezinta o strategie de marketing eficienta prin care cei interesati sunt ajutati sa identifice jocurile care le plac si care au un payout cat mai mare. Si cum jocurile pe bani reali sunt doar la un click distanta, jocurile gratis de cazino reprezinta o buna metoda de conversie a clientilor virtuali in clienti activi.
Prin oferta de jocuri demo, cazinourile reusesc sa pastreze pe site clientii care nu mai au credit, in asteptarea momentului in care acestia vor dispune din nou de fonduri. Un alt avantaj este reprezentat de faptul ca prin retinerea pe site, cazinourile si afiliatii isi pot prezenta ofertele, sau le pot personaliza.
Pentru atragerea de noi jucatori, cazinourile online folosesc si jocurile gratis pe bani reali. Acestea sunt utilizate ca bonus de bun venit in cadrul caruia se ofera o suma de bani care poate fi jucata la orice joc sau la unele jocuri indicate de cazinou sau ca rotiri gratuite la anumite jocuri. In cazul celor din urma, miza pariului si liniile de plata sunt stabilite de cazinou. Jocurile gratis pe bani reali sunt si o modalitate de a reactiva jucatori care nu au mai jucat de mult timp, o recompensa pentru cei care joaca mai mult (turnee de cazinou), bonus pentru depuneri sau modalitati de promovare a unor jocuri noi.
Nu doar site-urile care promoveaza jocurile de noroc obtin avantaje din jocurile gratis. Sunt numeroase platforme care pun la dispozitia utilizatorilor jocuri fara contributie financiara. Avantajele lor decurg din faptul ca traficul le ajuta sa incheie contracte de publicitate avantajoase. Unele platforme, cum ar fi Facebook, ofera clientilor sansa ca dupa ce si-au epuizat creditele gratis sa isi cumpere altele in schimbul unor sume de bani.
Ca si o concluzie, jocurile online gratis sunt o parte a unei strategii de marketing eficiente prin care cazinourile, afiliatii si site-urile care le gazduiesc obtin atragerea si retentia de clienti. Ele pot fi totusi a o buna modalitate de petrecere a timpului liber pentru cei care nu au fonduri disponibile pentru astfel de activitati sau nu sunt dispusi sa cheltuiasca in acest scop.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.