Alegerea numelui site-ului tau poate parea usor de facut, insa reprezinta una dintre cele mai importante decizii pe care trebuie sa le iei pentru afacerea ta. De aceea, este esential sa ai in vedere cateva aspecte constructive atunci cand faci aceasta alegere.
Specialistii in Web design de aici iti transmit lucrurile pe care sa le in ai vedere atunci cand iti denumesti site-ul:
- Se potriveste acesta brand-ului pe care il promovezi?
- Decizia ta poate fi un indicator al branding-ului de slaba calitate, daca numele companiei si al site-ului acesteia nu sunt aceleasi;
- Folosirea denumirii companiei pentru a crea adresa site-ului ii ajuta pe clienti si colaboratori sa te gaseasca mai usor in cautarile online;
- Consecventa este cheia succesului si tot ea te va ajuta sa cresti un brand puternic si remarcabil.
- Inspira denumirea site-ului un branding de calitate?
Numele unui brand ce aspira la pozitii de top trebuie sa fie scurt si clar, astfel incat sa poata fi retinut imediat, sa fie unic, atractiv si sa aiba semnificatie.
Asigura-te ca ideea ta indeplineste toate aceste cerinte!
De asemenea, ai in vedere sonoritatea denumirii, optiunile de grafica cat si credibilitatea pe care o oferi brand-ului in acest fel.
Pentru a face cea mai buna alegere, cere feedback echipei tale pentru ideile de brand.
- Ce sugestii apar atunci cand cauti numele propus de tine pe Google?
Inainte de a alege un nume pentru firma si site-ul tau, fa o scurta cercetare pe Google ca sa descoperi ce rezultate primesti atunci cand cauti acest titlu.
Astfel, daca numele este asemanator cu cel al unor branduri puternice, va fi greu sa le depasesti in topul cautarilor pe Google. Orienteaza-te, deci, catre un nume unic si usor de clasificat printre principalele cautari online.
Sfat: Utilizeaza instrumentul Google AdWords’ Ad Preview and Diagnosis pentru a descoperi topul cautarilor in diferite tari si in cazul mai multor versiuni de Google pentru denumirea aleasa de tine.
- Este numele domeniului usor de scris si de citit?
Un aspect esential este gasirea unui nume pe care oamenii si-l pot aminti si pe care il pot cauta cu usurinta online.
- Evita folosirea prea multor cuvinte-cheie
Este intotdeauna de preferat sa alegi o denumire originala si foarte creativa, decat sa incluzi un cuvant-cheie in scrierea domeniului. Totusi, nu lua aceasta decizie in detrimentul unui nume de brand ce poate fi optimizat, daca acest lucru este posibil cu ajutorul cuvintelor-cheie.
De asemenea, ai in vedere faptul ca Google poate identifica si sanctiona site-urile care folosesc aceeasi denumire, dar prezinta un continut mai slab decat al celor de pe primele locuri, scazandu-le pozitia in topul cautarilor online.
- Nu folosi cratima
Folosirea cratimei in scrierea domeniului este un alt semn al branding-ului de slaba calitate din mai multe motive simple:
- Pare a fi, mai degraba, un spam decat site real (ex.: foloseste bucharestcityguide.ro si nu bucharest-city-guide.ro)
- Este impractic sa dictezi scrierea denumirii site-ului atunci cand folosesti cratima (“bucharest minus city minus guide punct ro”)
- Nu are un aspect curat si ingrijit.
Foarte putine dintre marile site-uri cunoscute in toata lumea folosesc cratima in scrierea domeniului, ceea ce ar trebui sa iti indice standardul preferat.
- Poate fi optimizat fara a deveni spam?
Lipsa cuvintelor-cheie din denumirea site-ului nu reduce sansele ca acesta sa poata fi optimizat, in timp ce utilizarea acestora nu declanseaza, neaparat, spam-ul. Este util si firesc sa folosesti, de exemplu, numele orasului in care compania ta activeaza in scrierea domeniului, insa nu exagera in utilizarea acestui cuvant (ex.: bucharestresidence.ro)
Orice denumire ai alege pentru site, incearca sa te remarci prin originalitate si creativitate, mai degraba decat prin cuvinte-cheie si incercari de optimizare care pot fi percepute drept spam.
- Este numele ales de tine scurt?
Denumirile scurte sunt preferate din punct de vedere estetic, sunt usor de retinut, de scris si de cautat. In plus, acestea vor arata mult mai bine in adresele de email si pe cartile de vizita, fiind un indicativ al bunului gust si atentiei la detalii.
Alegand un nume scurt ce rezulta intr-o adresa de tipul bucuresti.ro, inseamna ca toate URL-urile acestei pagini vor fi la fel de scurte, cat timp acorzi atentie structurii acestora si arhitecturii subdomeniilor.
- Ce TLD sa alegi?
TLD este acronimul in engleza al expresiei top-level-domain. Cu alte cuvinte, este segmentul care apare dupa numele propriu-zis al site-ului. Acesta poate fi de tipul:
- .ro
- .com
- .net
- .org
Alegerea domeniului variaza in functie de cativa factori importanti pentru viitorul afacerii tale. Astfel, avand in vedere locatia pe care o targetezi, poti alege intre un domeniu global, de tipul .com, sau localizat pe o anumita tara, .ro, .uk si altele.
Daca ai o companie globala, nu numai ca este firesc sa alegi un domeniu de tipul .com, insa acesta este, totodata, usor de intuit de catre posibilii parteneri si clienti. Mai mult, aceasta alegere joaca un rol important in crearea unei imagini credibile si de incredere a companiei tale.
Chiar si atunci cand targetezi o singura tara, folosirea unui domeniu global te poate ajuta sa cresti credibilitatea site-ului si sa ajungi rapid in topul cautarilor online.
Pe de alta parte, folosirea unui domeniu care include un scurt cuvant-cheie nu iti asigura optimizarea favorabila a site-ului.
Aceasta alegere poate fi facuta si tinand cont de profilul business-ului tau. De aceea, in cazul companiilor din sectorul IT, potrivit este un domeniu .net, iar pentru ONG-uri, ai optiunea .org.
- Opteaza pentru o denumire unica
Verifica, in primul rand, daca exista deja titlul ales de tine. Se poate intampla ca numele site-ului sa existe, insa pe un domeniu diferit. Incearca, totusi, sa creezi o combinatie unica.
Ai posibilitatea de a cumpara domeniul de la mai multi furnizori, insa cea mai buna decizie este sa achizitionezi de la aceeasi companie care se ocupa de host-ul site-ului.
- Este numele pe care l-ai ales disponibil pe toate retelele de socializare?
Poti gasi denumirea perfecta pentru companie, un domeniu care sa se potriveasca si target-ului tau, dar sa descoperi ca numele este luat pe una sau toate retelele de socializare pe care vrei sa le utilizezi in promovarea oficiala a produselor tale. Uniformitatea denumirilor pe toate canalele de comunicare online este un alt indicator al branding-ului slab sau de calitate.
- Verifica marcile inregistrate
Inainte de a cumpara domeniul potrivit, asigura-te ca acesta nu este deja marca inregistrata.
In egala masura, este indicat sa iti inregistrezi, la randul tau, numele brandului, pentru a evita eventuale probleme ce privesc drepturile de autor. Aceasta te va proteja de competitorii care ar folosi ilegal numele companiei tale in campanii de promovare online.
In concluzie, avand in vedere frecventa impresionanta cu care se creeaza site-uri astazi, alegerea denumirii domeniului devine tot mai dificil de facut. De aceea, este important sa vii cu idei creative, sa iti depasesti limitele de ingeniozitate si sa gasesti un nume care va rezista testelor timpului. Acum ai toate informatiile necesare pentru a alege numele perfect al site-ului tau.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.