Orice business are potential, daca sunt urmati cu strictete cativa pasi. Odata ce e pusa pe picioare, o afacere, indiferent de domeniul de activitate, are nevoie de promovare. Modalitatile de a-ti face afacerea cunoscuta sunt multe si diverse. Depinde doar de tine sa le alegi pe cele care ti se potrivesc. Daca esti un antreprenor aflat la inceput de drum, ia in calcul atat modalitatile clasice de promovare, cat si pe cele moderne.
Iata 3 modalitati cu ajutorul carora poti sa iti mediatizezi eficient businessul:
- Promovare prin recomandari
Poate ca una dintre cele mai eficiente metode de promovare a unei afaceri este cea clasica, a recomandarilor. Daca un client este multumit de produsul sau serviciul tau, il va recomanda si altor cunoscuti. Acestia vor incerca la randul lor si, cu siguranta, te vor recomanda si altor clienti. Aceasta este o modalitate simpla de a-ti face serviciile sau produsele cunoscute. Trebuie, insa, sa tii cont de cateva aspecte, daca vrei sa fii catalogat drept un antreprenor serios:
- ofera servicii/produse de calitate
- ofera seriozitate si punctualitate
- construieste-ti o baza solida de date/clienti
- ofera clientilor bonusuri, produse promotionale si cadouri
- Promovarea prin sms
Telefonul mobil este, de ani buni deja, un accesoriu indispensabil oricarui individ. Asa ca, de ce sa nu folosesti eficient telefonul ca sa iti promovezi afacerea? Studiile de piata si ultimele cercetari arata ca in ultimul timp au eficienta crescuta campaniile de sms marketing, prin intermediul carora duci produsul direct in fata consumatorului.
Tot ce trebuie sa faci este sa ai o baza de date cu numere de telefon ale posibililor clienti si sa le livrezi informatii utile despre produsul sau serviciul tau. Poti alege varianta de text sms, prin care sa il inviti pe potentialul client sa testeze produsul/serviciul tau si apoi sa iti ofere un feedback. Si astfel, mai bifezi un punct important: afli ce trebuie sa imbunatatesti in businessul tau.
Daca in firma ta ai un departament solid de marketing, inseamna ca are cine sa se ocupe de campaniile de promovare. Daca nu ai un astfel de departament, externalizeaza serviciul. Pe piata gasesti suficiente firme care se ocupa tocmai de acest tip de promovare a serviciilor, prin intermediul sms-urilor.
- Promovare pe retelele de socializare
Nu poate nimeni contesta puterea actuala a retelelor de socializare. Daca un business nu are pagina de Facebook, de exemplu, practic, nu exista. Promovarea prin intermediul Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest sau Google este la indemana si, in prima faza, chiar gratuita. Este modalitatea perfecta de promovare pentru afacerile aflate la inceput de drum si fara buget de promovare.
Pentru rezultate mai bune, insa, poti apela si la publicitate platita, atat pe Facebook sau alte astfel de retele, cat si pe Google. Daca nu te descurci de unul singur, apeleaza la un specialist in marketing online, indiferent ca e un freelancer sau o firma specializata in astfel de servicii.
In afara acestor idei, o alta metoda buna de promovare este si publicitatea platita pe ziare online si pe alte site-uri. Platesti articole in care sunt descrise serviciile si produsele tale, ce vor fi publicate in anumite ziare online sau pe site-uri. Poti negocia ca articolul sa fie scris de un redactor sau sa fie realizat de tine si publicat in forma agreata de ambele parti. Poti alege una dintre variantele de mai sus sau combina mai multe modalitati de promovare, astfel incat sa asiguri cat mai multe vanzari.
Sursa foto: shutterstock.com
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.