Am participat astăzi, ca membru al Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din Camera Deputaților, la o conferință inedită, intitulată „𝐆𝐚𝐦𝐢𝐧𝐠 𝐢̂𝐧 𝐑𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐢𝐚”.
La acest eveniment au participat reprezentanți ai companiilor care activează în domeniu, ai mediului academic, administrației publice, legislativului și executivului, printre care și reprezentantul Ministerului Digitalizării.
Când vorbim despre gaming, adică despre jocuri video, ne referim la o industrie globală evaluată în prezent la 200 de miliarde de dolari, estimându-se o creștere anuală de 6-8%.
În România, 𝐢𝐧𝐝𝐮𝐬𝐭𝐫𝐢𝐚 𝐝𝐞 𝐠𝐚𝐦𝐢𝐧𝐠, 𝐜𝐚 𝐝𝐨𝐦𝐞𝐧𝐢𝐮 𝐜𝐫𝐞𝐚𝐭𝐢𝐯, reprezintă o sursă importantă de venit al PIB înglobând, în anul 2020, o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de euro, cu un potențial uriaș de creștere.
Fenomenul jocurilor video online depășește limita imaginației noastre, astfel de produse având deja peste 8 milioane de consumatori în țara noastră, cu o medie de vârstă de aproximativ 30 de ani, atât femei, cât și bărbați, care joacă jocuri video pe smartphone-uri, PC-uri, console sau tablete.
În acest context, ca parlamentar, sprijin acest domeniu la nivel legislativ – mă refer și la o Lege a e-sportului (sportul electronic) – susțin recunoașterea meseriilor pe care le are această industrie, pe care trebuie să o promovăm, pentru a facilita exploatarea 𝐩𝐨𝐭𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚𝐥𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐑𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐢𝐞𝐢 𝐝𝐞 𝐚 𝐝𝐞𝐯𝐞𝐧𝐢 𝐮𝐧 𝐥𝐢𝐝𝐞𝐫 𝐫𝐞𝐠𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐢̂𝐧 𝐝𝐨𝐦𝐞𝐧𝐢𝐮.
De asemenea, susțin introducerea programelor de investiții dedicate și încurajarea studierii acestui domeniu în cadrul programelor de studii superioare din universitățile românești de profil.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.