Elevii sunt formați pentru a trece un examen șablonizat, prin metode rigide și depășite
Elevii sunt formați pentru a trece un examen șablonizat, prin metode rigide și depășite

Elevii sunt formați pentru a trece un examen șablonizat, prin metode rigide și depășite

Presiunea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a și învățarea mecanică ce decurge din aceasta pentru majoritatea elevilor, a fost una dintre temele atinse într-un interviu acordat Radio România Iași de Cristian Hatu, președintele Centrului de Evaluare și Analize Educaționale. Acesta a precizat că mulți elevi sunt în continuare formați pentru a trece un examen șablonizat, prin metode rigide și depășite. Hatu a vorbit despre metodele inductive, prin descoperire, adoptate deja de majoritatea statelor care au rezultate mai bune la testările PISA decât România.

Cristian Hatu atrage atenția că, în special la matematică, accentul pus pe obținerea unui punctaj bun la Evaluarea Națională conduce la o predare centrată pe memorare de formule, algoritmi și rezolvări de probleme tip. „Pentru mulți elevi, matematica este ca un ceai amar”, spune Hatu, explicând că în această logică elevii nu înțeleg ce stă în spatele conceptelor, ci doar aplică proceduri pentru a trece „hopul”. Fenomenul este susținut și de părinți, în opinia președintelui Centrului de Evaluare și Analize Educaționale. În goana după note, părinții acceptă această formă de dresaj academic în defavoarea dezvoltării unor competențe reale. Problema, avertizează Hatu, nu este doar una de rezultate la examene, ci una de sens. Cât mai țin ei minte peste câțiva ani din ce au făcut la matematică?

Citeste continuarea pe edupedu.ro