Escrocii au găsit o nouă metodă prin care încearcă să le fure banii din conturi oamenilor neatenți. Se numește „spoofing” și înseamnă mascarea identității.
Infractorii ne pot face să credem că suntem sunați de banca la care avem cont, de poliție sau chiar de un număr pe care îl avem în agendă.
Directoratul Național de Securitate Cibernetică a emis o alertă după ce sute de persoane, victime ale infracțiunilor cibernetice au fost sunate, chipurile, chiar de autoritatea respectivă.
Lista cu păcăliți era deja pe internet, iar hackerii încercau să facă rost de date suplimentare ca să le acceseze conturile.
Cel mai ușor cad în plasă persoanele care au fost deja victime și au rămas fără bani în cont după ce au comunicat date personale. Cred că sunt sunate cu scopul de a fi ajutate.
Infractorii pot folosi alături de spoofing și inteligența artificială, care poate modifica vocea apelantului.
Cristian Iosub: ”Se poate și acum clona vocea umană, poți să suni ca atacator, poți să suni o victimă pretinzând că ești mama ei, de exemplu, cu vocea mamei ei și la capătul celălalt să fie un bărbat”.
Infractorii cibernetici vor să afle numele complet, codul IBAN și ultimele 6 cifre din codul numeric personal. Cu aceste date reușesc apoi să vă intre în cont și să vă lase fără bani. Așadar nu comunicați niciun fel de date în timpul unui apel suspect.
Sursa: Pro TV