Lucrările la aeroportul din Tîrgu Mureş sunt în plină desfăşurare.
În data de 2 octombrie 2017, în urma auditului de certificare efectuat de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română în perioada 28-30 septembrie 2017, Aeroportul Internațional Transilvania Tîrgu-Mureș a primit certificatul de aerodrom. Acest certificat la standarde europene dovedeşte că aeroportul îndeplinește cerinţele Regulamentului (UE) nr. 139/2014 al Comisiei Europene de stabilire a cerinţelor tehnice şi a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri.
Certificatul a fost obţinut în urma unui proces de conversie care a constat în pregătirea profesională a angajaţilor pentru aplicarea noilor reglementări europene, conceperea şi redactarea documentaţiei specifice, lucrări la infrastructură şi modificări calitative şi de oportunitate în sistemul de management, toate acestea fiind completate de un program de audit şi evaluare foarte riguros efectuat de inspectori aeronautici ai Autorităţii Aeronautice Civile Române.
În cursul acestui an personalul de la Aeroportul Tîrgu-Mureş a realizat toate activităţile necesare pentru a îndeplini cerinţele impuse de Regulamentul mai sus menţionat. Astfel, au fost create 3 grupuri de lucru care au pregătit documentaţiile necesare şi au întreprins etapele procedurale pe cele trei componente, organizare, operaţional şi infrastructură.
Obţinerea acestui certificat a fost posibilă datorită faptului că, pe tot parcursul acestui an, Consiliul Judeţean Mureş şi-a asumat, atât faţă de autorităţile naţionale, cât şi faţă de cele europene, realizarea investiţiilor necesare legate de pista Aeroportului, cât şi a investiţiilor adiacente, asumare fără de care nu am fi putut îndeplini condiţiile necesare acordării acestei certificări.
În data de 3 Octombrie a fost emis ordinul de începere a lucrărilor la pistă.
La finalul investiţiilor Aeroportul Internaţional Transilvania Tîrgu-Mures va funcţiona la standarde optime din punct de vedere operaţional şi al siguranţei.