Cunoaşterea unui aspect al tradiţiilor comunităţii săsești, demonstrarea cunoştinţelor de limba germană, dezvoltarea spiritului de iniţiativă, folosirea aptitudinilor şi a talentelor artistice, toate aceste argumente stau în sprijinul menţinerii și perpetuării tradiţiei de a organiza evenimentul „Fasching” prin care se sărbătorește intrarea în postul Paștelui.
La vârsta școlară, copiii își manifestă bucuria de a petrece împreună, într-un cadru școlar organizat.
Jocuri, concursuri, confecţionare măști și decoruri…
În perioada 15-22 februarie, elevii claselor primare al secţiei germane, însoţiţi de cadre didactice al Școlii Gimnaziale „Augustin Maior” din Reghin au participat la o nouă ediție a evenimentului ,,Fasching”.
În această perioadă, în cadrul orelor, s-au introdus informaţii legate de Carnaval, s-au înmânat fișe de lucru elevilor, s-a insistat pe înțelegerea semnificației acestei sărbători, pe familiarizarea elevilor cu înțelegerea termenilor specifici de Carnaval, au avut loc multiple activităţi de abordare interdisciplinară a temei menţionate: jocuri, concursuri, confecţionare măști și decoruri specifice, dansuri, expoziții de creații artistice, totul culminând cu Parada Costumelor și a Măștilor și prezentarea personajului.
Scopul proiectului a fost acumularea de cunoștințe noi asupra unor aspecte din tradiția germană, demonstrarea cunoștințelor de limba germană și capacitatea de comunicare a acestora în limba română și germană, dezvoltarea atât a spiritului de echipă, precum și realizarea unor activități comune de educare a elevilor în spirit multicultural.
,,Rolul cadrului didactic (dar şi al familiei) este acela de a oferi în mod gradat și în acord cu particularitățile de vârstă, cunoștințe necesare care motivează conduitele și normele eco-civice, să creeze și să organizeze activități educative stimulative. Cetățeanul de mâine, parte integrantă a unei comunități locale, naționale, dar și europene. Pentru a combate pericolul imitației și asimilării greșite a formelor fără fond, ne-am propus să acordăm atenție acestui eveniment, stimulând capacitățile creative, intelectuale și afective ale elevilor prin variate activități”, a declarat Klein-Nagy Ramona, învățătoare.
Coordonatorii proiectului au fost învățătorii Zey Martina – cls. preg. D, Mera Ioan – cls. I D, Holircă Anabella – cls. II D, Tămășan Gerlinde – cls. III D și Klein-Nagy Ramona, cls. IV D.
Carnaval (în germană Karneval) este un obicei care se prezintă prin atmosferă festivă, cu veselie şi umor, participanţii fiind frecvent mascaţi şi îmbrăcaţi cu costume festive. Carnavalurile se desfăşoară chiar înaintea Postului Paştelui, fiind astfel o ultimă răbufnire a energiilor înainte de perioada de reculegere. Pe valea Rinului, în Germania, carnavalul începe în Ziua Sf. Martin la data de 11 noiembrie şi durează până la Aschermittwoch (latină: Cinerum), ziua când după credinţa creştină Iisus a început în deşert postul de 40 de zile.
Imola Grama
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.