Competiția se va desfășura în perioada 6-11 septembrie 2022 pe un traseu de aproximativ 850 km care pornește din Satu-Mare și trece, înainte de a ajunge la București, prin Bistrița, Târgu-Mureș, Făgăraș și Curtea de Argeș. 24 de echipe profesioniste din 13 țări și-au confirmat deja participarea, iar rezumate extinse din fiecare etapă a Turului României vor putea fi urmărite zilnic în 50 de țări, inclusiv în România, fiind pentru prima oară când competiția este transmisă la nivel internațional, asemenea tuturor celorlalte mari tururi cicliste.
Ca de fiecare dată, traseul Micii Bucle este construit astfel încât să pună în lumină importante zone turistice din România. Anul acesta, plutonul va traversa, printre altele, Țara Lăpușului în Maramureș, Colinele Transilvaniei și cel mai spectaculos drum din țară, Transfăgărășanul.
Turul României pornește la Satu Mare, unde festivitățile încep în 5 septembrie, cu evenimentul de prezentare a echipelor. Tot aici se desfășoară, în 6 septembrie, Prologul – un contratimp individual pe un traseu de 2 km prin centrul orașului și de aici se dă startul primei etape, calendarul etapelor fiind următorul:
- Etapa 1 (7 septembrie): Satu Mare – Bistrița
- Etapa 2 (8 septembrie): Bistrița – Târgu Mureș
- Etapa 3 (9 septembrie): Târgu Mureș – Făgăraș
- Etapa 4 (10 septembrie): Cristian – Curtea de Argeș
- Etapa 5 (11 septembrie): circuit în București
La Târgu Mureș, Turul ajunge în după-amiaza zilei de 8 septembrie, de la Bistrița și pleacă în dimineața zilei de 9 septembrie.
„Târgu Mureș se bucură să fie gazda unor sportivi din peste 20 de țări participante la această prestigioasă competiție internațională.
În calitate de primar sunt și voi susține mereu sportul ca cultură ce implică muncă, curaj, asumare, sacrificii, perseverență, etică, valori care sunt comune tuturor, indiferent de locul unde s-au născut sau de limba pe care o vorbesc”, a declarat Soós Zoltan, Primarul Municipiului Târgu Mureș.
Dacă în 2021 au participat la Turul României 16 echipe, anul acesta 24 de echipe profesioniste din țări precum Spania, Columbia, China, Irlanda, Polonia, Cehia, Italia, Austria, Germania, Olanda, Noua Zeelandă, SUA și Bulgaria, printre care 2 echipe pro-continentale (din eșalonul al doilea al ciclismului mondial): CAJA RURAL, aflată pentru prima dată în România și DRONE HOPPER – ANDRONI GIOCATTOLI, o echipă cu istoric la cursele din România, și-au confirmat deja prezența în Turul României. În competiție sunt înscrise și echipele naționale ale României și Bulgariei, precum și toate cele trei echipe continentale (din eșalonul al doilea al ciclismului mondial) din România: MENTORISE ELITE TEAM CFX, GIOTTI VICTORIA SAVINI DUE și TEAM NOVÁK.
„Anul acesta cred că putem spune, fără teama de a greși, că va fi cea mai mare ediție organizată vreodată și pentru acest lucru trebuie să mulțumim partenerului principal Auchan și Ministerului Sportului. Cred că ar trebui, de fapt, să mulțumim fiecărui român, ciclist sau neciclist, care se gândește cu bucurie la caravana multicoloră care va traversa România. Dacă vă întrebați cum ne puteți susține, vă ajut eu cu răspunsul: să transmiteți puțin din energia voastră către Turul României și mai ales către sportivii români! Avem nevoie de ea: să fim o singură inimă care bate pentru ciclism.”, spune Alex Ciocan, Președintele Federației Române de Ciclism.
Anul acesta, în premieră pentru ciclismul românesc, Turul României se va putea vedea în 50 de țări, prin intermediul unor rezumate zilnice transmise de Eurosport 1 și 2. Pe plan local, turul va fi transmis în direct și integral pe canalul TV Sport Extra, precum și online, pe site-ul www.turulromaniei.ro și pe paginile de Facebook Turul României și Auchan. De asemenea, retrospectiva fiecărei etape va fi transmisă zilnic, în perioada competiției, pe TVR 1. Materiale video și știri din timpul competiției vor fi disponibile zilnic pe Eurosport.ro și pe pagina de Facebook Eurosport România, iar rezumatele etapelor vor putea fi urmărite la cerere și pe aplicația Eurosport Player.
„Încă de la începutul parteneriatului cu Federația Română de Ciclism ne-am propus să facem din Turul României un echivalent al Turului Franței, păstrând desigur o scară a proporțiilor, un eveniment de referință internațională, prin care să promovăm frumusețile țării noastre și să încurajăm un stil de viață cât mai sănătos. Prin colaborarea cu Eurosport și difuzarea internațională, Turul României devine un veritabil ambasador al țării noastre și al zonelor prin care trece. Invit comunitățile locale, consiliile județene, prefecturile și primăriile să beneficieze din plin de această ocazie de a-și prezenta întregii lumi frumusețea locurilor, oamenii și evenimentul local. Mulțumesc, în același timp, tuturor partenerilor, susținătorilor Turului României și Ministerului Sportului pentru întreaga colaborare.” a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan Retail România.
Din 2019, Auchan Retail România este partener principal și co-organizator al Turului României, în cadrul unei colaborări de lungă durată cu Federația Română de Ciclism. Prin acest parteneriat, compania se implică activ în promovarea României, a valorilor, a performanței și invită la adoptarea unui unui stil de viață sănătos, prin sport și alimentație, continuând astfel programele de responsabilitate dedicate societății românești.
Despre Turul României
Originile Turului României datează de la începutul secolului trecut când, inspirată de Turul Franței, publicația „Revista Automobilă” a organizat, în august 1910, Circuitul Munteniei, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-București. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima competiție ciclistă națională, Turul României, supranumit – fâcând aluzie la „Marea Buclă” (Turul Franței) – și „Mica Buclă”, pe o distanță de 1026 de kilometri, împărțiți în 7 etape. Pentru că a fost organizată cu pauze – cea mai notabilă de 10 ani, între 1936-1946 – competiția a ajuns de-abia la ediția a 55-a, deși au trecut 88 de ani de la lansare. Ediția a 45-a (din 2008) a fost prima ediție care a figurat în calendarul Federației Internaționale de Ciclism.
Începând cu 2019, competiția este organizată în parteneriat cu Auchan România și este co-finanțată de Ministerul Sportului, Auchan și partenerii Auchan. Ediția din acest an se va desfășura în perioada 6-11 septembrie. În cadrul competiției, sportivii vor lupta pentru tricoul galben (liderul clasamentului general), tricoul roșu (liderul în clasamentul pe puncte), tricoul verde (King of the Mountain), tricoul alb (cel mai bun U23) și tricoul albastru (cel mai bun român). Mai multe informații despre Turul României 2022 sunt disponibile pe www.turulromaniei.ro.
Despre Auchan
Auchan România are în portofoliu 264 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri și 225 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care peste 200 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. În 2021, Auchan a obținut din partea organizației independente germane de cercetare a pieții și certificare comercială International Certification Association (ICERTIAS) medalia Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend – Superior Excellence.