La Luduş, ca de altfel în toate comunităţile locale din ţară, consilierii sunt aproape de încheierea mandatului pe care l-au obţinut cu patru ani în urmă. În luna mai urmează încă o şedinţă ordinară, apoi o şedinţă sau două extraordinare, după care liniştea se va aşterne peste actuala legislatură. Liniştea, da, dar comentariile vor continua o perioadă, cu siguranţă.
17 puncte pe ordinea de zi
Deocamdată, la şedinţa lunii aprilie, consilierii s-au concentrat pe „chestiunile arzătoare” ale momentului. Aprobarea proceselor verbale de la şedinţa ordinară din 22 martie şi de la şedinţa extraordinară din 11 aprilie a fost dată în unanimitate şi fără comentarii, meritul principal fiind al secretarei CL, Mariana Tac. A urmat un proiect de hotărâre privind concesionarea, prin negociere directă, a suprafeţei de 22,70 m.p. către SC Farmacia PANAX SRL pentru extinderea spaţiului comercial. În prezenţa patroanei Maria Liteanu, consilierii au aprobat în unanimitate concesionarea terenului pe o durată de 10 ani şi la un tarif de 15 lei /m.p./an.
Următorul proiect de hotărâre a încins spiritele pentru că subiectul era rezilierea unor contracte de închiriere a locuinţelor construite prin ANL. În fapt, s-a discutat despre două chiriaşe care se pare că nu au respectat în totalitate contractele de închiriere încheiate de Primăria oraşului Luduş.
Discuţii aprinse
Mai întâi, consilierul Ioan Rad a vrut să ştie dacă cele două chiriaşe au fost înştiinţate de faptul că pierd contractele de închiriere. „Da, au primit comunicări”, a răspuns jurista Anca Bungardi. „Cele două apartamente nu sunt locuite, dar chiriaşele îşi plătesc obligaţiile”, l-a informat directorul APL şi ADP Anca Morar pe consilierul Cornel Ercean. Tonul discuţiei a devenit mai ridicat când a intervenit Ioan Bungardi: „Nu este corect să reziliem cele două contracte” la care s-a raliat şi Gheorghe Puşcaş care a întrebat „dacă ancheta socială este corectă”.
Proiectul de hotărâre nu a trecut la vot pentru că Liviu Botezan, Cornel Ercean, Ioan Rad, Daniel Şofron şi Maria Werzberger s-au abţinut, iar Ioan Bungardi şi Gheorghe Puşcaş au votat împotrivă. „Luna viitoare vom face proiecte de hotărâre separate pentru cele două apartamente, dar trebuie să respectăm clauzele contractelor de închiriere care sunt clare”, a spus primarul Florin Urcan.
În concordanţă cu noile realităţi a fost modificată HCL nr. 163/2010 privind constituirea Consiliului de Administraţie al Spitalului orăşenesc „Dr. Valer Russu” despre care vom relata în curând. Fiind de actualitate a fost aprobat un regulament privind organizarea întâlnirilor electorale în incinta Casei de Cultură „Pompeiu Hărăşteanu” şi în Căminele culturale din cartierele Gheja şi Roşiori. După discuţiile purtate s-a convenit ca întâlnirile electorale să nu fie taxate, dar sonorizarea să se asigure la tariful de 70 lei/întâlnire, iar programarea să se facă cu cinci zile înainte de desfăşurarea activităţilor. Printre proiectele de hotărâre importante, amintim participarea oraşului Luduş la „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional” şi aprobarea organigramei şi statului de personal pentru aparatul de specialitate al Primarului oraşului Luduş.
A fost luată în discuţie o cerere interesantă venită din partea doamnei Lenuţa Sidea în legătură cu atribuirea numelui de Man Leonte Nicolae, erou al evenimentelor din 1989, unei străzi din cartierul Gheja. Subiectul este mai complicat decât se pare şi vom reveni cu alte amănunte…
Ioan A. Borgovan
Din cate am citit in articol a fost doar o ploaie razleata… alt articol cu titlu pompos si informatii care il contrazic. Felictari Punctul!(sarcastic fiind)