Pentru că vremea topurilor de tot felul se încheie odată cu luna ianuarie, aruncăm o ultimă privire pe cifrele anului ce a marcat o revenire a vânzărilor din piaţa auto cam pe toate continentele lumii. Şi pentru că spaţiul editorial nu ne permite prea multe detalii o să subliniem doar principalele trăsături ale lui 2011.
În România…
… Logan (15.830 bucăţi) a fost urmat de Skoda Octavia şi de VW Golf. Producătorul român Dacia a vândut cel mai bine în Franţa, aproape 95.000 de unităţi.
În Austria s-au înmatriculat 356.000 de maşini (+8 %), iar topul arată că VW Golf (16.777 buc) este din nou lider, urmat de VW Polo (12.000) şi Opel Astra (8.200).
VW Golf (20.100) este pe primul loc şi în Belgia, unde cele 572.211 maşini înmatriculate în 2011 au propulsat această piaţă pe locul 20 la nivel mondial şi pe locul 6 în Europa! Golf este urmat de Renault Megane (18.392) şi de VW Polo (16.295).
În Finlanda s-au vândut 125.000 de autoturisme cu o creştere serioasă de 13% faţă de 2010. Topul arată astfel: Skoda Octavia, VW Golf, Toyota Avensis şi Nissan Qashqai
Germania…
Cea mai mare piaţă europeană şi totodată cel mai important producător auto de pe vechiul continent este dominat la capitolul vânzări pentru a 31-lea an consecutiv de VW Golf! 31 de ani consecutiv, VW Golf est cel mai vândut autoturism de pe cea mai mare piaţă europeană, iar în 2011, pentru prima dată în istorie, VW a monopolizat podiumul. Asta înseamnă performanţă pentru grupul VW. În 2011, vânzările în Germania au crescut cu 9% ajungând la 3,2 milioane de unităţi, dintre care Golf au fost 258.000, Passat 103.507 şi VW Polo 90.720.
A doua piaţă europeană Franţa a scăzut cu 2% în 2011 ajungând la 2,2 milioane de unităţi. Topul arată că francezii rămân fideli industriei autohtone: Clio 123.827, Peugeot 207 – 103.000 şi C3 – 80.000 de bucăţi. Duster se află pe locul 10 în topul francez cu 51.600 de bucăţi.
Top trei vânzări în Europa este închis de Marea Britanie cu 1,94 milioane de bucăţi. Englezii au preferat pentru al treilea an consecutiv marele rival al VW în segmentul mic, Ford Fiesta (96.122) şi hatch-back Ford Focus (81.832), iar pe locul trei s-a clasat Vauxhall Corsa cu 77.751 de unităţi. De observat că VW nu este preferat de englezi, Golf fiind singurul ,,infiltrat” printre Ford-uri şi Vauxhall-uri în top 10 vânzări.
Italia, aflată pe locul patru în Europa cu 1,75 milioane de unităţi vândute a înregistrat o scădere puternică a vânzărilor cu 11%. Italienii rămân fideli mărcilor autohtone, topul este: Fiat Punto (122.288) care este lider de 18 ani consecutiv, Fiat Panda (115.863), Ford Fiesta, Fiat 500 şi Lancia Ypsilon. De remarcat este că Alfa Romeo prin modelul Giulieta a reuşit să intre în top 10, prima prezenţă după 1990 a Alfa Romeo în acest top.
Cea de-a cincea piaţă europeană, Spania, a fost cel mai crunt lovită de recesiune astfel că scăderea a fost de 18% în 2011! Total vânzări: puţin sub 810.000 unităţi. Seat Ibiza a fost urmat de Nissan Qashqai, Renault Megane şi Seat Leon.
Ciudăţenia Europei: Olanda
Ţara lalelelor ne-a atras atenţia prin faptul că în topul vânzărilor prima limuzină sau maşină de categorie mijlocie sau mai mare se află doar pe locul 16! Deci, primele 15 locuri sunt ocupate în exclusivitate de maşini mici şi mini! Locul 1 VW Polo, locul 2 Renault Twingo, locul 3 Peugeot 107 şi tot aşa până la locul 15. Locul 16 … VW Passat.
Piaţa elveţiană a crescut cu 8% faţă de 2010. Pe primul loc în preferinţele elveţienilor este Volkswagen Golf, apoi Skoda Octavia şi pe trei VW Polo. Clasamentul este completat de Opel Astra, VW Passat şi Peugeot 207.
În Suedia Volvo sărbătoreşte al 16-lea an consecutiv pe primul loc în preferinţele clienţilor, acum e rândul modelului V70, urmat de VW Passat şi VW Golf.
Cristian Teodorescu