În urmă cu 15 – 20 de ani, la Sânpaul a fost construit podul peste calea ferată cu scopul de a se evita coloanele care se formau la barieră, când venea trenul, și pentru a se fluidiza traficul. Între timp, stratul de asfalt de pe pod s-a deteriorat, iar prin 2017 au început lucrările de reabilitare. Deși trebuia ca lucrările să fie finalizate până în toamna anului 2018, pe pod se circulă în prezent mai greu ca oricând. Abia acum autoritățile s-au sesizat că este o problemă și s-au reapucat de lucru.
Astfel, la sfârșitul lunii ianuarie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a publicat următoarea informație:
„De astăzi au început reparațiile provizorii pe pasajul Sânpaul de pe DN15 în județul Mureș. Lucrările sunt executate în regie proprie de Secția Producție a DRDP Brașov şi de personalul districtelor din cadrul Secției de Drumuri Naționale Tîrgu Mureş, după ce firma care se ocupa de reabilitarea podului a dat dovadă de neseriozitate, nu a terminat lucrările la timp (termenul finalizare fiind sfârșitul lunii septembrie 2018) și astfel am intrat în iarnă cu rampele pasajului într-o stare necorespunzătoare. Pentru reparații vom folosi mixtura stocabilă (asfalt la rece) dar și utilajul care funcționează pe bază de încălzire cu infraroșu, acestea fiind singurele tehnologii care se pot aplica în sezonul rece. Menționam că lucrările au caracter provizoriu, cele permanente urmând să se execute în primăvara. Toate cheltuielile intervenției de acum vor fi imputate constructorului, pe lângă penalizările pentru că nu a terminat lucrarea la timp”.
Promisiuni sforăitoare
Doar că lucrările avansează în stilul specific muncitorilor de la drumuri, adică foarte încet. Astfel, pe Facebook au început deja să apară fotografii cu noile coloane de mașini de la Sânpaul și cu muncitorii care stau și meditează la… soarta podului.
Iar promisiunile celor de la Brașov încep să fie sforăitoare, având în vedere că în iulie 2018 tot ei promiteau terminarea lucrărilor după ce au început lucrările la pod, pe o bandă, și chiar au închis circulația pe jumătate de pod câteva zile, circulându-se atunci alternativ, zona fiind semaforizată.
Iar șoferii erau sfătuiți să aibă răbdare pentru că lucrările vor dura toată vara:
„La pasajul de la Sânpaul au început practic primele lucrări pentru refacerea căii de rulare. În acest moment se lucrează la hidroizolația podului. Aceste lucrări, din câte au anunțat colegii mei din zonă, vor dura până sâmbătă și necesită închiderea completă a unei benzi de circulație. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, știu ca acolo în zonă e trafic intens și se formează coloane, dar nu avem ce să facem. Acest pod este în reparații capitale încă de anul trecut, iar lucrările ar trebui să se termine în această vară” – spunea, anul trecut, purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov, Robert Elekes.
Din fericire, între timp, pentru șoferi a mai apărut o variantă: autostrada dintre Ungheni și Iernut. Dar, desigur, nu este o soluție pentru șoferii care sunt nevoiți să meargă prin sate sau pentru cursele de transport persoane care, desigur, au traseul prin localități…
Vasile Dancea