Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, susţine că CNAIR trebuie să găsească o soluţie juridică pentru finalizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ din autostrada A8, el afirmând că societatea civilă nu mai are răbdare şi pot apărea nemulţumiri majore în Moldova.
Cătălin Urtoi a scris, sâmbătă, pe Facebook că discută permanent cu asociaţiile Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei şi Împreună pentru A8 şi că a constatat că societatea civilă începe să-şi piardă răbdarea privind realizarea proiectelor de infrastructură ale Moldovei.
Totodată, consilierul ministrului Transporturilor a susţinut că societatea civilă din Moldova aşteaptă cât mai repede finalizarea acordului de mediu pe tot tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, conform programului prezentat si asumat.
Ionuţ Ciurea, reprezentant al Asociaţiei Pro Infrastructura, este sceptic cu privire la capacitatea autorităţilor din România de a realiza cei peste 400 de kilometri de autostradă asumaţi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. El aduce ca argument faptul pentru unele tronsoane rutiere nu există nici măcar proiecte tehnice, dar invocă şi timpul mare necesar atribuirii contractelor, având în vedere contestaţiile care se depun, de obicei, în urma licitaţiilor.
În ceea ce priveşte autostrada A8 Târgu Mureş-Paşcani, reprezentantul Pro Infrastructura este de părere că „singurele secţiuni care pot fi, cel puţin teoretic, gata în 2026 sunt capetele”, respectiv aproximativ 60 de kilometri.
news.ro