Persoanele din generația Z nu mai pun în prim-plan întâlnirile romantice, din cauză că se confruntă cu un cost ridicat al vieții, datorii tot mai mari la împrumuturile pentru studenți și instabilitate pe piața muncii. Astfel, acestea încep să fie o povară financiară, potrivit Market Watch.
Datele privind obiceiurile de cheltuieli oferă o imagine asupra modului în care mentalitatea tinerilor cu privire la întâlniri s-a schimbat. Aproximativ 53% dintre bărbați și 54% dintre femei cu vârste între 18 și 28 de ani nu cheltuiesc niciun dolar pe lună pentru întâlniri, conform unui raport recent al Bank of America privind sănătatea financiară a adulților din Generația Z.
Acest lucru este cauzat, probabil, de faptul că Generația Z are o abordare diferită față de întâlniri, comparativ cu generațiile anterioare atunci când membrii lor se aflau în intervalul de vârstă în care se află acum Gen Z, spun experții. Odată cu schimbările generate de pandemie în modul în care oamenii socializează, alături de presiunile economice care au alimentat o reducere a cheltuielilor tinerilor, întâlnirile au trecut pe un plan secund pentru o parte semnificativă din Generația Z. În schimb, mulți prioritizează siguranța economică înainte de a se grăbi să își găsească un partener, să se căsătorească, să aibă copii și să cumpere o locuință, comparativ cu generațiile trecute, care atingeau, de obicei, aceste repere mai devreme în viață.
Scena întâlnirilor pentru Gen Z a fost modelată de aplicațiile de dating, rețelele sociale și inteligența artificială generativă într-un mod pe care generațiile anterioare nu l-au experimentat, în timp ce o perioadă de izolare forțată în timpul pandemiei de coronavirus a accentuat dependența tinerilor de conexiunile online, ceea ce, la rândul său, a modificat modul în care se conectează. Un raport Hinge din 2024 a constatat că Gen Z are cu 50% mai multe șanse decât milenialii să întârzie să răspundă la un mesaj de la un potențial partener pentru a evita să pară prea dornici, și mai mult de jumătate dintre cei chestionați au spus că teama de respingere i-a împiedicat să urmărească o posibilă relație.
Pe lângă presiunile financiare, pandemia de COVID-19 a accelerat tendința tinerilor de a se îndrepta către spațiile online pentru conexiuni. Deși acest lucru a însemnat uneori activități solitare, cum ar fi vizionarea compulsivă de seriale, a condus, de asemenea, la o mai mare dependență de comunitățile online pentru a menține legăturile sociale în timpul carantinei. Un studiu al Pew Research Center a constatat, de exemplu, că adulții sub 30 de ani aveau cele mai mari șanse să spună că rețelele sociale i-au ajutat să rămână conectați cu prietenii și familia în timpul pandemiei.