Săptămâna trecută, câțiva profesori mureșeni ne-au sesizat în legătură cu lipsa de transparență la Inspectoratul Școlar Județean Mureș. Mai exact, este vorba despre câțiva profesori care au candidat la concursul pentru metodiști, în cadrul IȘJ Mureș, dar au fost respinși deși unii au destulă experiență, studii, publicații etc. pentru a fi considerați candidați cu șanse foarte mari.
Aceștia nu contestă rezultatele colegilor, nici măcar pe ale lor, dar acuză IȘJ Mureș că nu a elaborat o procedură corespunzătoare de concurs și că nu a diseminat corect informația în teritoriu. În consecință, nu putem decât să ne întrebăm: Este vorba, din nou, despre implicarea politicului în educația mureșeană, funcțiile de metodiști fiind acordate ca recompensă pentru activiștii din partidele agreate în prezent în cadrul IȘJ Mureș?
Cine este metodistul școlar?
Metodiștii Inspectoratului Școlar sunt cei care îndrumă activitatea de inspecție școlară, după inspectorul de specialitate. Metodistul este cel care participă la inspectarea cadrului didactic înainte ca acesta să susțină din punct de vedere teoretic examenul pentru obținerea gradului didactic sau examenul de titularizare. Avantaje financiare există, conform declarațiilor unor cadre didactice care au ocupat funcția de metodist, dar nu acestea sunt cele mai importante. Pentru fiecare inspecție, metodistul este plătit cu patru ore la plata cu ora și, dacă este cazul, se decontează naveta până în localitatea inspecției. Deci, nu neapărat partea financiară este importantă, ci alte avantaje care-ți permit evoluția în carieră: metodiștii primesc puncte utile la alte selecții sau concursuri (de exemplu, pentru gradația de merit).
Epopeea adreselor: Prima
Cadrele didactice care ne-au contactat ne-au informat în legătură cu o serie de adrese publicate de IȘJ Mureș și în legătură cu neregulile acestor adrese.
Astfel, o primă adresă este cea emisă de Ministerul Educației Naționale, nr. 58838 / 13. 09. 2013 referitoare la selecția metodiștilor inspectoratelor școlare din țară. Astfel, se preciza că în Consiliul de Administrație al fiecărui inspectorat să se stabilească o „procedură privind asigurarea unei selecții riguroase a metodiștilor”. Ministerul impunea următoarele condiții pentru accederea la funcția de metodist: studii universitare; titular în învățământul preuniversitar; cel puțin gradul II; dovada acumulării a cel puțin 90 de credite transferabile în ultimii 5 ani; calificativul „foarte bine” în ultimii 5 ani.
A doua
A doua adresă este cea emisă de IȘJ Mureș, cu număr de înregistrare 6932 / 13 septembrie 2013, deci emisă în aceeași zi (!) cu adresa Ministerului de mai sus. Interesant este faptul că unele dintre condiţiile de înscriere sunt diferite de cele impuse de Minister: calificativul „foarte bine” e solicitat doar pentru ultimii 4 ani, nu pentru 5 ani, cum cere Ministerul; se impune o recomandare din partea Consiliului de Administraţie al unităţii de învăţământ şi candidatul trebuie să aibă cel puţin doi ani până la împlinirea vârstei standard de pensionare. Apoi, printre probele necesare pentru ocuparea funcţiei de metodist este precizat şi un interviu prin care se testează cunoştinţele de legislaţie şcolară şi de didactică (deși mai jos în adresă, la etapele selecției se vorbește despre o probă practică!). Printre dispoziţiile finale ale adresei se menţionează că „nu se admit contestaţii”(!), un lucru foarte interesant într-o societate democratică.
A treia
A treia adresă este emisă de IŞJ Mureş şi poartă numărul de înregistrare 852 / 17. 09. 2013. Aceasta modifică unele precizări din adresa anterioară, precizându-se că calificativul „foarte bine” trebuie obţinut pentru ultimii 5 ani (cum preciza MEN) şi se mai fac alte două modificări. Totodată, este prezentat modelul de CV pe care candidaţii trebuie să-l completeze, un model neconform cerinţelor europene actuale, nefiind CV Europass. Nicăieri în acest CV sau în alt loc nu se menţionează punctajul care va fi acordat candidaţilor pentru diferitele competenţe, experienţe etc. din CV.
A patra
În a patra adresă, cu numărul de înregistrare 8382 / 11 octombrie 2013 se precizează că în cursul aceleiaşi zile se va afişa pe site-ul IŞJ Mureş lista cadrelor didactice admise pentru proba scrisă (deși anterior se vorbise despre un interviu și chiar despre o probă practică!) din cadrul procedurii de selecţie a profesorilor metodişti a IŞJ Mureş.
A cincea
Într-adevăr în acea zi apare încă o adresă care precizează că anexat este lista cadrelor didactice admise pentru proba scrisă, care are loc în data de 14. 10. 2013. Dar, atenţie, această a cincea adresă, deşi semnată şi ştampilată de conducerea IŞJ, nu are niciun număr de înregistrare(!). De asemenea, lista cu participanţii la proba practică este nesemnată, neştampilată, redactată în format Excel.
Reamintim că aceste nereguli din cadrul adreselor emise de Inspectorat ne-au fost sesizate de unele cadre didactice.
Comparație cu IȘJ Cluj
Comparativ, IŞJ Cluj a emis o procedură de selecţie a metodiştilor foarte bine elaborată, care se întinde pe 4 pagini format A4, prezintă un model de CV Europass şi un model de fişă de evaluare a metodiştilor cu punctajul foarte bine detaliat pentru fiecare experienţă, activitate, studii etc. a candidaţilor, aceste acte putând fi verificate pe site-ul Inspectoratului școlar clujean.
Lipsa de transparență
Redăm, în continuare, declarația unuia dintre cadrele didactice care au participat la concursul pentru metodiști și care este nemulțumit de modul în care s-a realizat selecția: „Nu contest faptul că Inspectoratul Școlar, echipa de evaluare a dosarelor, mi-a respins dosarul meu personal, nici nu contest rezultatele vreunui coleg de-al meu. Ceea ce contest eu la ora actuală este transparența în transmiterea și diseminarea informației în teritoriu. Inspectoratul Școlar trebuia să elaboreze o procedură de lucru conform adresei Ministerului Educației Naționale din data de 13 septembrie 2013. Acea procedură, din discuțiile avute cu unele cadre didactice care lucrează în Inspectoratul Școlar Județean, a fost publicată pe site-ul IȘJ Mureș în data de 13, respectiv în data de 17, doar că așa cum se poate verifica, nu există detaliat punctajul. Ca atare, un candidat nu știe ce documente trebuie să-și pună, cât valorează acele documente, nu știm care este punctajul maxim, nu știm care este punctajul minim și, conform adresei IȘJ, nu avem dreptul să facem contestații. Ca atare, eu neavând dreptul să fac contestație, neștiind unde am fost depunctat, cum voi putea pe viitor să îmi perfecționez sau să îmi îmbogățesc activitatea didactică? De unde să știu anul viitor ce trebuie să urmez pe parcursul anului școlar, ce trebuie să fac ca să îndeplinesc condițiile pentru ca la anul să intru în acest corp al profesorilor metodiști?
În momentul în care mi-am întocmit dosarul, l-am întocmit după acel model de CV publicat de IȘJ Mureș și am atașat toate documentele pe care le-am crezut utile, dar fără să știm vreo secundă că aceste dosare vor fi evaluate după un anumit punctaj, fără să știm care este punctajul maxim și minim de promovare”, ne-a declarat prof. Pașcan Sabin, profesor de limba română și limba franceză la Liceul „Gheorghe Șincai” din Tîrgu-Mureș.
Interviul practic scris
Prof. Pașcan Sabin a ținut să precizeze că nu contestă rezultatele nimănui la concursul pentru metodiști, dar consideră că există numeroși profesori care ar fi meritat să ocupe un post de metodist și au fost respinși: „Fac parte din corpul național de experți în managementul educațional, fac parte din corpul profesorilor mentori la nivelul județului Mureș, sunt titular cu gradul didactic I, absolvent de două universități cu licență, și de masterat, lucrări publicate în domeniu, cărți de specialitate, articole, participare la diverse concursuri cu elevii, fost inspector școlar. Probabil nu sunt cel mai bun, dar nu știu cum au evaluat ei dosarul atât timp cât nu există punctajul. Nu există o anumită transparență, informația nu este transmisă corect către cadrele didactice. Noi, cadrele didactice din județ, nu am avut acces la acest punctaj, cum au avut cadrele didactice din alt județ și se poate verifica pe site-ul IȘJ. De asemenea, se publică pe site documente care nu au număr de înregistrare, altele care nu sunt semnate și ștampilate. […]
Sunt foarte multe cadre didactice nemulțumite, dar le este frică să discute”.
Apoi, prof. Pașcan Sabin a făcut referire și la neclaritățile referitoare la interviul necesar în selecția pentru ocuparea funcției de metodist: „În limba română, termenul „interviu”, conform dicționarului explicativ al limbii române, înseamnă un examen oral, o discuție pe o anumită temă, interviu care în acea adresă nr. 6932 devine probă practică, iar apoi probă scrisă. Totul este neclar…”.
Răspuns ambiguu
Am vorbit, de asemenea, cu prof. Iolanda Cătinean, actualmente director al Palatului Copiilor din Tîrgu-Mureș. Și dânsa și-a depus dosarul pentru ocuparea funcției de metodist în cadrul IȘJ Mureș, dar nici dânsa nu a fost inclusă pe lista cadrelor didactice admise pentru proba scrisă a selecției de metodiști. „Nu figurez pe listă și nici nu contest acest lucru. Am întrebat inspectorul școlar Angelica Moldovan care este motivul și mi-a răspuns că nu figurez pentru că lucrez la Palatul Copiilor”. Desigur, răspunsul este unul cel puțin ambiguu, căci legal acesta nu poate fi un motiv de respingere atâta vreme cât specializarea dânsei este psihologie și pedagogie…
Răspuns IȘJ
Desigur, am primit și un răspuns de la inspectorul școlar general, Ștefan Someșan, care a spus că reglementările pentru concursul de metodist sunt precise, dar că foarte multe detalii nu ne poate da fiindcă inspectorul general adjunct și inspectorii de specialitate au fost implicați în procesul de selecție a metodiștilor: „Erau niște reglementări foarte precise. Nu eu m-am ocupat, ci doamna Rață (inspectorul școlar general adjunct n.r.) de partea de inspecție școlară și metodiști. Urmează ziua de mâine (14. 09. 2013 nr.) și un test pentru cei care au fost admiși, cei care au obținut punctajul. Fiecare inspector a realizat evaluările în funcție de specialitate”.
Cristian Teodorescu
Citind lista am constatat că nu este colorată.Să fi renunţat doamna Raţă la obicei? Sau putem ghici zonele? Eu cred că da. Cu foarte puţine excepţii ( la învăţământul primar şi educaţie tehnologică) zonele roşu şi galben sunt prezente.
Sunt de acord cu d.ul Pascan Sabin. Felicitari, d.ule coleg, pentru curajul de a incepe ceea ce noi, ceilalti profesori, avem datoria de a continua! Fie ca dorinta de perfectionare in activitatea didactica sa ramana conditia sine qua non in orice demers educativ!
Foarte bine punctat, Diana Chebutiu!
intre timp si-a pierdut markerul . Mai are cineva curajul ca Sabin Pașcan sa comenteze. Sa vedem comisia de învatământ din PNL cum o mai apără pe Rață ,care este la a catea greșeală
Datorită acestor "neconcordante" între lege și acțiunile colegilor care au gândit"procedura", eu personal, desi ( culmea!) am trecut de evaluarea portofoliului, nu mă voi prezenta la "interviul" scris (sic!).
……………..
Da, mai sunt cativa profesori carora nu le este frica. Insa marea majoritate se teme deoarece in ultimul an foarte multi profesori au suferit profesional si personal din partea unor domni si/sau doamne inspectori. Si, nu iti face probleme, gigi, comisia de invatamant din PNL este alcatuita doar din persoane care se tem sa nu isi piarda scaunul. Cei care mai aveau coloana vertebrala s-au retras sau se vor retrage.
Si, doamna isga este la a n-a greseala. Dar….cine le mai numara???
Si am ajuns sa vedem profesorii asezati in banca, in ordine alfabetica, supravegheati de inspectori si umiliti…… Da, azi, la interviu/proba scrisa/practica/test 🙂
Felicitari celor de la ISJ si in special doamnei Rata care face legea ei!!!!
Oare noi nu suntem de vina???? Noi de ce tacem????
Cat despre PNL, cred ca a ramas comisia de invatamant fara oameni de au numit-o pe ea
Si am ajuns sa vedem profesorii asezati in banca, in ordine alfabetica, supravegheati de inspectori si umiliti…… Da, azi, la interviu/proba scrisa/practica/test 🙂
Felicitari celor de la ISJ si in special doamnei Rata care face legea ei!!!!
Oare noi nu suntem de vina???? Noi de ce tacem????
Cat despre PNL, cred ca a ramas comisia de invatamant fara oameni de au numit-o pe ea
Daca d-na Rata este virful PNL in materie de invatamant nu e de mirare ca ceilalti inspectori pnl ,chiar usl sunt ciini credinciosi si merge invatamintul muresean asa cum merge , nici unul din inspectori nu ar merita sa fie acolo . Cand v-a organiza si ministrul asta concurs adevarat pentru inspectori si directori care toti sunt catei credinciosi ai usl . Dar d-na doctor Dinuca Rata merita un premiu Nobel pentru descoperirea interviului scris . Halal doctor , asta nu mai poate fi teza de doctorat plagiata
mai au multi ca Rata PNL , daca nu trebuie inmultiti sa nu se piarda
Daca toate dosarele inscrise erau acceptate, am fi avut placuta surpriza ca la testul tip grila sa obtina punctaje multi tineri, care si-au depus dosarul crezand ca daca au obtinut rezultate profesional pot intra in casta metodistilor. Din pacate de ce le este frica nu scapa trepadusii din ISJ. Roata se intoarce si…
„Si am ajuns sa vedem profesorii asezati in banca, in ordine alfabetica, supravegheati de inspectori si umiliti…… Da, azi, la interviu/proba scrisa/practica/test”. Doamna, probabil ca v-ati simtit umilita. Imi pare rau pentru asta.
Cred ca toti profesorii ar trebui sa ia atitudine. Si, mai ales, ar trebui ca persoanele care au sustinut-o si o sustin in continuare pe dna isga sa se autosesizeze si sa ia o masura, cat de mica. Noi, oamenii, nu ar trebui sa uitam ca functiile nu sunt pe viata si roata vietii se invarteste. Oricum, la cate prostii si atacuri la persoana face USL, cred ca nu mai au multa viata impreuna.
Da, in sfarsit iasa la iveala unele dintre neregulile de la IȘJ.
Inspectorii uită adeseori că ei sunt numiti politic, NU PENTRU MERITELE PERSONALE! Si in aceasta situatie totusi mai au curajul sa provoace neplaceri unor colegi de breasla cand vine porunca de sus!
De ce nu ia nimeni masuri pentru implicarea politicului in educatie, desi legea interzice acest lucru? Cum e posibil ca toti inspectorii sa fie membrii de partid pentru a-si putea ocupa postul? De ce nu se fac concursuri pentru ocuparea posturilor de inspectori?
Si profesorii sunt de vina pentru ca daca vine un inspector in scoala nu mai stiu cate sucuri si sandviciuri sa scoata, ca sa nu mai vorbesc de cadouri in cazul inspectiilor. Oameni buni, ei sunt platiti pt inspectii! Terminati cu cadourile si sucurile! Terminati cu linguseala asta pentru inspectori ca iata ca au ajuns sa se creada zei!
Din pacate, greseala dnei isga de a colora politic inspectorii are repercursiuni asupra increderii in profesionalismul lor. Pe buna dreptate pt unii din ei. Insa, sunt printre ei cativa ( putini, e adevarat) care au o experienta indelungata si, culmea, si-au facut meseria cu profesionalism sub multe si diferite guvernari. Pacat ca multi ( daca nu majoritatea) celor numiti din 2012, au fost numiti doar pe criterii politice si nu pe competente. Ca astea, Competentele, nu mai conteaza de un an jumate incoace. Pacat ca ne deprofesionalizam!
Noi suntem cei mai vinovati. Nu luam atitudine.
Ma intreb de ce doar doi oameni au vorbit in materialul publicat?
Doamna Catinean mi-a fost profesoara. Am invatat foarte multe de la dansa. Stiu ca este o persoana care dovedit ca este OM imdiferent de pozitia pe care a ocupat-o in sistem.
oare este un inspector numit dupa 2012 care sa nu fie membru de partid , sau un director ? .În prima parte cand a venit Someșan a schimbat 80 de directori cu usl-iști , în august anul acesta a mai schimbat 40 care saracii nu au știut ca pentru pastrarea funcției trebuie sa treacă la usl.dar conform legii în școala nu se face politică !!!!
Sau unii au stiut, dar au refuzat orice implicare politica. Bravo lor! In zilele astea, daca nu stai drepti si nu executi (fără întrebări)comanda de la ISJ, sau cea politica, esti tu cel „executat” profesional. Asta inteleg eu din tot ce s-a întâmplat in ultimul an. Sunt cadru didactic si pot spune ca, pana anul trecut scolar, nu am trăit in asemenea presiune, si nu mi-am văzut colegii atât de tensionati si temători.
asta e purul adevar, și eu sunt cadru didactic și simt acelasi lucru și la colegi , au fost promovați în funcii toți incompetentii și ratatii ,doar astia se inscriu în partid,gen Rată , Corneanu la CCD , Stoica la liceul de Arta, vezi Sighișoara directori , vezi Reghin Lucian Blaga , vezi Luduș -liceu ,sc. 1 etc
Din păcate, când sunt promovati oameni pe diferite functii, nu cere nimeni un punct de vedere profesorilor care au lucrat cu persoanele respective. De asemenea, nu se cere un portofoliu personal relevant pentru functia ocupata. Se cere doar apartenenta/sustinere politică sau „prietenie”. De asta ai ajuns persoanele nominalizate de Gigi in funcții. A trecut un an de când sunt acolo si ori nu fac nimic (vezi CCD) ori dau nastere la diverse scandaluri (vezi ISJ).
Daca d-na IOLANDA CATINEAN a fost respinsa in urma analizei dosarului personal, o profesionista in tot ceea ce a realizat pentru invatamantul romanesc, fie ca profesor, inspector, inspector general adjunct, director, la minister …………….., inseamna ca fisa de evaluare consta in criterii de orgoliu, invidie, razbunare, si mai ales incompetenta comisiei de evaluare,ASTA-I ROMANIA!
Ați greșit în privința coloraturii, eu de exemplu sunt de culoare verde deschis……
Sunt de acord cu cele scrise de d-nul Pascan. Cred ca ar trebui sa adauge si criteriile pe care a fost promovat si dansul ca inspector. A ajuns prin intermediul PDL. Deci… s-a continuat pe aceeasi cale.
In urma cu ceva vreme si dansul a evaluat dosarele pentru corpul mentorilor. Probabil s-au respectat aceleasi principii. Culoarea este alta!
Nu am greşit în privinţa coloraturii dumneavoastră, domnule Aron. Intraţi la puţinele excepţii
Doamna Ani, ce memorie buna aveti ! In sfirsit a inceput cineva sa isi dea seama care pe care acuza. Oare ce frustrari personale au declansat campania asta de cautat nod in papura ? De regula, corb la corb nu-si scoate ochii. In cazul asta insa…
Chiar asa, in loc sa se aprecieze corectitudinea unei selectii fara favoritisme, se fac scandaluri de cei care nu au fost favorizati. Ce sa spunem atunci noi, ceilalti care ne-am inscris la selectie cu speranta la obiectivitate, ca nu se mai ingramadesc fostii si actualii peste tot ? Cu cateva zile in urma tot pe situl asta se facea scandal pentru o lista colorata. Acum, ca nu mai sunt culori, nici asa nu e bine ? Inseamna ca aia care fac asta chiar nu au ce sa munceasca si au timp de birfe !
Dosarele pentru corpul mentorilor au fost evaluate de o comisie judeteana care a fost intocmita transparent si legal. Criteriile de evaluare, punctajele acordate pentru portofoliu, calendarul si intreaga procedura au fost publice, postate pe site-ul isj si se incadrau in metodologie ( care si ea era publica). Plus de asta, aveai dreptul la contestatie. Ori, tocmai acesta lucruri nu au fost respectate in faimoasa creare a corpului de metodisti.
Si poate ar trebui sa vorbim si de respingerea dosarelor unor cadre didactice cu experienta personala si profesionala deosebita, experienta mult mai bogata decat a „metodistilor” selectati. Astazi am aflat, cu stupoare ca doua doamne profesoare ( una fost inspector general in MEN, insp gen adjunct, director, formator de metodisti, formator de mentori, cealalta fost inspector scolar, director, doctor in disciplina) nu au intrunit „punctajul” pentru portofoliu. Aruncand inca o privire pe site-ul ISJ am descoperit ca au trecut profesori fara rezultate profesionale remarcabile. Ciudat!
Si am mai descoperit o ciudatenie… O persoana din tabelul cu rezultatele la „interviul” scris necontestabil, o data e prezenta si are punctaj corespunzator si o data este absent. Dupa un timp, tabelul a fost inlocuit ( cred!) pentru ca „eroarea a fost corectata”.
Nu stiu de ce cred cei de la ISJ ca noi, profesorii, nu vizitam site-ul ISJ zilnic, cu cel mai mare „interes”! Cred ca ne cred pe toti tampiti!!!
Invatamantul muresean (si national) are nevoie de o reforma, care se poate sintetiza in urmatoarele cereri:
1. Eliminarea influentei politice, adica numirea inspectorilor si a directorilor pe baza competentelor, nu pe criterii politice.
2. Introducerea testarii macar o data la 5 ani si pentru profesorii titulari, care in foarte multe cazuri, dupa o varsta nici macar nu au auzit de metode moderne (desigur, unii dintre ei nici macar calculatorul nu stiu sa-l foloseasca). Mai multe, unii titulari inca nu au auzit de faptul ca obiectivele generale si specifice au fost inlocuite cu competente generale, respectiv specifice. Deci, titularizarea sa poata fi pierduta daca profesorul nu mai face dovada reinnoirii cunostintelor, in special a celor de didactica.
3. Eliminarea coruptiei de la bacalaureat, adica a stivelor de dosare cu lucrari care trebuie notate cu o anumita nota, dosare care sunt adunate in anumite centre.
4. Eliminarea coruptiei referitoare la titularizare, adica titularizarea sa se faca numai pe baza cunostintelor, eliminandu-se mita (care poate ajunge pana la 5.000 de euro), eliminandu-se pilele. De asemenea, scoaterea posturilor la titularizare prin eliminarea din sistem a pensionarilor si a orelor suplimentare in cazul in care se poate realiza un nou post in cadrul scolii. Mai mult, crearea posturilor titularizabile compuse din ore de la 2 sau 3 scoli. Desigur, e in beneficiul tuturor sa existe cat mai multi titulari.
5. Reintroducerea severitatii pozitive din scoli in sensul in care sa nu mai existe elevi analfabeti in clasele gimnaziale, sau semianalfabeti in cele liceale (cum exista numeroase cazuri in scoli rurale sau semianalfabeti in unele licee slabe). Practic, sa fie lasati corigenti si repetenti elevii care merita, iar dupa cum se stie acest lucru nu se realizeaza de multe ori, din motive de efective.
Pana cand macar o parte din aceste masuri nu vor fi realitate, invatamantul are mult de suferit.
Citind lista cu rezultatele interesantului interviu scris ( ! ? ) am constatat că un cadidat poate fi în același timp prezent dar și absent, având două specializări diferite. Interesantă este a doua specializare și anume EDUCAȚIE PERMANENTĂ. Oare ce formă de învățământ superior pregătește specialiști în așa ceva? Să fie oare o specializare ce nefiind vizibilă în oferta educațională a universităților decât pentru unii, aceștia dobândind-o capătă puterea magică de a fi prezenți și tototadă absenți în același timp ? Sau să fie la mijloc markerul doamnei Rață care s-a transformat în baghetă magică? Din această dilemă cu greu vom pute ieși! Sau poate seva găsi cineva, care cu mâna pe inimă, să afirme că respectivul candidat a fost în sală sau nu.Eiiiiiiiiii
asta-i chiar buna ! care pe care ?
ce de interese nesatisfacute se defuleaza pe aici ! si mai spuneti ca sunteti profesori cu grade si merite ! braaavo ! si politicieni buni ! braaavo iarasi ! poate activati chiar prin acelasi partid si n-aveti vreme sa va certati pe la sedinte ! sau acolo nu va merge si ati iesit in piata mare ! cand copiii nostri pe care sustineti ca ii invatati au picat pe rupte sau au fost nedreptatiti, n-ati mai debordat asa de „obiectivitate” ! ce specialisti buni sunteti in facutul de legi, dar numai cand sunt in favoarea voastra ! vai de capul scolii muresene, cu exemplare ca astea care comenteaza pe aici !
Elevii, copiii nu pica examenul de bacalaureat din cauza profesorilor. Un elev care nu stie sa realizeze un text de tip argumentativ si care nu stie sa raspunda simplu la cateva intrebari de limba si comunicare, cum ar fi identificarea unor sinonime, antonime, sau sa realizeze propozitii simple avand la baza unele cuvinte, MERITA din plin sa pice examenul. Nu sunt profesorii de vina pentru aceste lucruri. Un elev care nu a citit in viata lui o carte, care are ca si preocupare de baza telefonul, televizorul, internetul, avandu-i pe parinti martori ignoranti la aceasta decadere, NU MERITA SA URMEZE O SCOALA. Cati dintre cei care nu au promovat examenul de bacalaureat l-au citit pe Sadoveanu, sau Creanga, sau Slavici, sau Rebreanu … sau sau sau… si asta ca sa amintesc numai cativa dintre scriitorii foarte cunoscuti, cu opere foarte cunoscute…. Cat timp petrec – pe zi- cititnd ,,studiosii,, si ,,saracutii,, elevi care isi pica examenele?
Profesorii nu sunt politisti la clasa, ei isi vand cunostintele pe salarii de mizerie si lucreaza cu elevi (uneori) prost-crescuti, avandu-i ca sustinatori febrili pe parinti, care, pentru a diminua esecul lor de parinti, dau vina pe profesori. De ce elevii sunt lasati sa petreaca ore in sir la calculator, in fata televizorului si de ce trebuie sa detina fel de de fel de telefoane de ultimul racnet? De ce se multumesc cu nota 5? Permitandu-li-se tot, vor face tot ce le trece prin cap, iar in perioada adolesecntei vor alege nu tocmai ce e mai bine pentru ei, si asta pentru ca li se permite. Dragi parinti, un professor petrece cu elevii de la clasa, pe saptamana, de la o ora la maxim 5! Cat timp este elevul (copilul) in preajma dumneavoastra, dragi parinti? Cat le putem permite noi, profesorii, cat voi!? Raspunsul il stim toti. Asa ca, dragi elevi si parinti meritati sa va picati examenul de bacalaureat, testare nationala si de aici inainte celelalte inconveniente.
ia uitati-va pe lista finala , a mai popit Dinuca Rata, vre-o 80 de metodisti , dar ce mai conteaza. Ioana M are in mare parte dreptate. Referitor la mentori si corpul expertilor in management multi inspectori daca nu erau membrii de partid nu indeplineau conditiile veci , in frunte cu Somesan si Rata ,pentru ca nu aveau cursuri de pregatire ,nu aveau cum Rata pe unde sa faca pe la televiziune? sau vanzand tampoane
Draga Tina, daca tu spui ca a fost o selectie fara favoritisme probabil te bazezi pe ceva. Sigur nu pe corectitudinea procedurii ( care nu exista) de selectie, poate tu te numeri printre cei care au avut criteriile de evaluare a portofoliului, poate tu stii ce punctaj ai avut pe portofoliu. Insa, marea masa a profesorilor, nu au simtit ca a fost o selectie corecta pt ca, sigur, nu au avut informatiile ( secrete, de altfel) pe care le-ai avut tu. De asemenea, daca a fost o selectie corecta, de ce numele cadrelor didactice care au sustinut testul nu a fost secretizat ( conform procedurilor de evaluare in scris???!!!)?
Uitasem, cred ca tu stii prea bine desfasurarea lucrurilor in partide „n-aveti vreme sa va certati pe la sedinte”, ceea ce nu pot spune despre majoritatea persoanelor care si-au exprimat aici punctul de vedere!!!
se vede ca nu ai citit atent ce am scris, draga krisztina (chiar asa?) faci o confuzie si asta te impinge la greseli. pai uite ca pascan n-a fost favorizat, desi a fost inspector, si catinean n-a fost favorizata, desi a fost in minister. si altii cativa, fosti directori si fosti inspectori la fel. ei nu au fost selectati pentru proba scrisa. esti cumva unul din ei? apar insa pe lista oameni de care noi, cei mai de rand, n-am auzit pana acum. de aici lucrurile sunt simple: puteai merge sa intrebi pe cineva din comisie cum sta treaba, numai ca pe tine te preocupa informatiile secrete si cine le are sau nu le are si scandalul in presa si amesteci afirmatiile si probele si interlocutorii. cum s-au amestecat in interventiile de mai sus detalii si din articolul de acum cateva saptamani despre listele colorate de inspectori. e ceva cusut cu ata alba in dialogurile astea, replicile tale arata cat esti de implicata, cu trei-cinci, pot fi si 10 sustinatori, dar cu siguranta nu o sa iti rezolvi problema care te framanta, luandu-i pe altii la intrebari.
aa, ca sa fim in ton, vad si eu ca tu cunosti mult mai bine ca mine partidele, pentru ca tu esti cea care face mai sus previziuni bine informate despre viitorul lor. si apreciezi foarte obiectiv profesorii care au avut sau nu au avut realizari remarcabile. si arati ca cunosti foarte bine succesiunea posturilor celor doua doamne pe care le pomenesti. prea bine, in contrast cu un simplu cititor care si-a dat doar cu parerea.
Stimata doamna Tina,
Sunteti intr-o grava eroare. Va rog sa ma credeti ca la varsta mea si experienta pe care o am nu simt nevoia sa ma ascund in spatele unui nume si de acolo sa comentez un articol sau sa iau parte la o dezbatere. Eu inca cred ca tara in care traim este una libera in care poti sa vorbesti. Pe de alta parte, sa fiti convisa ca puteam sa spun mai multe presei. Nu am facut acest lucru tocmai pentru ca am lucrat in inspectoratul scolar si spre deosebire de dumneavoastra, care poate nu stiti, sunt multi inspectori scolari de valoare si cu coloana vertebrala. Printre ei, sunt multi care stiu ca Palatul Copiilor este o institutie de invatamant preuniversitar care apartine sistemului de invatamant,nu o institutie care se afla in afara sistemului.
Draga Tina, am afirmat ca sunt cadru didactic (de mult timp) si am obiceiul de a privi si asculta cu atentie in jurul meu, in special când e vorba de educatie. Mi-am dedicat viaţa acestei profesii. In ceea ce privește activitatea mea (sau a dvs) politica, nu am făcut decât sa va citez. Îmi pare rău daca din cauza „întunericului” nu se vad ghilimelele.
Draga Tina, persoanele amintite de tine nu aveau nevoie sa fie favorizate pt ca si-au demonstrat competentele, însă pt acei iluștri „necunoscuti” mai trebuie sa curgă multă apă pe Mures pana sa demonstreze competente reale. Oricum, in lista finala recunosc nume de fosti inspectori, directori despre care se stie ca fac parte din alte partide.
Despre nesecretizarea numelui la cel mai obiectiv examen ce s-a desfasurat vreodată in jud asta, ce mai zici? Cred ca ai rămas fără cuvinte….
@ Gigi
Tu prima data ar trebui sa mergi la școala primara sa inveti sa scrii corect gramatical.Daca nu știi sa scrii ” vreo” scrie „câteva”, ca sa nu te faci de rahat. Si de acum încolo vorbește intr-o punga, sa te putem arunca la gunoi.
@ Gigi
Halal cadru didactic, care nu știe gramatica limbii romane! Așa îmi explic de ce nu își iau elevii bacul, cu exemplare ca tine la catedra!Mai bine du-te si învață ” sa scrie” si ” sa vorbește”:))
draga krisztina, hai zau, serios ?
stimata doamna iolanda catinean, as vrea si eu sa fie cum spuneti. sunt profund impresionata de atatea detalii pe care le considerati importante. raman la ideea ca interesele si asteptarile nesatisfacute ale catorva persoane au tirit iarasi in circ invatamantul din judet, spre amuzamentul cititorilor de punctul.
punct
Distractia o furnizează insasi onorabilul ISJ. Va sfătuiesc, pt o mai buna informare asupra corectitudinii acestui asa zis concurs, sa vizitati site-urile altor inspectorate din tara, sa cititi procedurile de selectie, întocmite conform normelor SCMI, si apoi mai discutam. Sau poate, nu stiti ce înseamnă o procedura. Mai studiati…ca pe noi ne omoară acelasi isj cu proceduri întocmite corect.
Si răspunsul „hai, sau, serios” nu îmi explica cum la un test scris, pt un concurs, corectorii vad numele candidatului. Halal obiectivitate! Cred ca ti-ar plăcea sa fie la fel la bac, la titularizare. Abia atunci, aceste examene ar fi „transparente”, nu-i asa?