Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ‘Horea’ al judeţului Mureş a primit, miercuri, prin donaţie, din partea Consiliului Judeţean o autospecială de intervenţie pentru misiuni pirotehnice, în valoare de 20.000 de euro, care va înlocui vechea maşină, care prezenta un real pericol asupra vieţilor pirotehniştilor.
‘Azi dăm un exemplu în implicarea Consiliului Judeţean Mureş şi grija faţă de salvatorii noştri. Autospeciala este destinată siguranţei salvatorilor noştri, iar acum muniţia poate fi transportată în siguranţă’, a arătat Ciprian Dobre, preşedintele CJ Mureş, în cadrul festivităţii de semnare a actului de donaţie.
Comandatul ISU Mureş, col. Dorin Oltean, a declarat că în cursul anului 2012, au avut loc 86 de misiuni, din care 75 pentru asanarea terenului, constând în cercetarea, identificarea, ridicarea, transportul şi depozitarea muniţiei şi 11 distrugeri de muniţie.
‘În 2013 am avut, până în acest moment, 14 misiuni, care au fost desigur misiuni de asanare. Este de menţionat faptul că, până în acest moment, noi am folosit o Dacie papuc, care nu prezenta nicio siguranţă, nicio protecţie pentru personalul care participa la asemenea misiuni de asanare. Din momentul în care am primit această autospecială sperăm ca siguranţa şi protecţia personalului să fie mult mai bună, cel puţin pe timpul transportului, urmând ca în perioada următoare să identificăm resurse şi fonduri şi pentru echipamentul pirotehnistului’, a spus col. Oltean.
Locotenent Cosmin Câmpean a precizat că autospeciala sprijină echipa pirotehnică în intervenţiile pe care le are – cercetare, identificare, transport şi depozitare a muniţiei neexplodate – pentru transportul muniţiei de la locul intervenţiei şi până la locul de depozitare şi mai apoi de la locul de depozitare, după ce se strânge o cantitate muniţie mai însemnată, la poligonul de distrugere.
”Această autospecială are în dotare tot prin grija CJ şi un detector de metale profesional, Explorer SE, care ajută echipa pirotehnică în operaţiunile de cercetare şi identificare a muniţiei neexplodate, având capacitatea de a detecta ţinte până la adâncimi de doi metri. Ca parte tehnică, are o motorizare Diesel de 2.500 cmc, tracţiune 4X4, partea din spate este mai importantă din punctul nostru de vedere, al transportului muniţiei neexplodate, întrucât este dotată suplimentar cu o protecţie de tablă de oţel, peste care este aplicat un strat de răşină epoxidică, asta protejând personalul împotriva eventualelor schije. Putem să intervenim şi în colaborare cu alte forţe ale MAI în operaţiuni de cercetare, identificare a muniţiei şi elemente de armament’, a precizat locotenentul.
AGERPRES