Doi clienți Vodafone România, al doilea jucător local de telefonie mobilă, au reclamat la Protecția Consumatorului că operatorul telecom le-a cerut să achite despăgubiri pentru că au reziliat abonamentele înainte de expirarea perioadei contractuale minime. În urma controlului efectuat, instituția a constatat că reclamațiile sunt întemeiate, a aplicat companiei de telefonie mobilă un avertisment și a hotărât să anuleze despăgubirile solicitate de operator clienților, al căror cuantum s-a ridicat la 91,67 euro și, respectiv, 376,21 lei. Vodafone România a contestat procesul verbal de contravenție, emis de Protecția Consumatorului la 8 iunie 2018, în prima parte a lunii iulie. Compania a susținut în fața instanței că, în procesul de ofertare, compania prezintă viitorilor clienți toate informațiile necesare, iar destinatarul ofertei, în situația în care o apreciază ca fiind atractivă, o poate accepta, iar dacă nu este de acord, o poate respinge.
“Din momentul acceptării ofertei și a semnării contractului, acesta devine obligatorie pentru ambele părți. De asemenea, parcurgerea, prealabil semnării, a tuturor clauzelor contractului de servicii este în responsabilitatea clientului”, se arată în contestația companiei de telefonie mobilă. În cazul încetării contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale, la cererea clientului sau din motive imputabile acestuia, compania are dreptul să solicite achitarea unei juste despăgubiri egale cu valoarea prejudiciului cauzat, conform clauzelor din contractul de abonament. Compania a susținut că este îndreptățită să primească despăgubiri în condițiile în care, dacă nu ar acorda o serie de reduceri substanțiale pentru durata minimă de 24 luni a contractului, costurile pe care clientul ar trebui să le plătească ar fi cu mult mai mari decât cele agreate de acesta prin semnarea, într-unul din cazuri, a abonamentului RED 11 fără telefon (tarif lunar de 9,24 euro). “Pe cale de consecință, Vodafone România ar fi nevoită să schimbe politica de furnizare a serviciilor prin adoptarea unor măsuri comerciale în detrimentul clienților, ca de exemplu: eliminarea serviciilor pe baza de abonament, eliminarea pachetelor cu terminale la preț promoțional, micșorarea semnificativă a beneficiilor incluse, creșterea tarifelor pentru anumite servicii, vânzarea la tarife standard etc. O astfel de abordare este total nerealistă și nu corespunde cu modelul în care funcționează piața de telecomunicații din UE”, se mai spune în contestație.
Judecătoria Târgu Mureș a respins însă, în decembrie 2018, argumentele invocate în plângerea formulată de Vodafone România.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.