La sfârșitul săptămânii trecute (în perioada 27 februarie-2 martie) s-a desfășurat la Budapesta Târgul Internaţional de Turism, la „Hungexpo” din capitala Ungariei. Indonezia, Italia, Malta, Bulgaria, India, Africa, România sunt doar câteva dintre țările care au ales să-și expună în Budapesta bogățiile țării și ofertele.
În acest an, evenimentul turistic a ajuns la cea de a 37-a ediţie, fiind un târg destinat atât specialiştilor, cât şi publicului larg. Standul amenajat de România a fost de 150 de metri pătraţi, fiind, după spusele participanților ,,unul dintre cele mai arătoase”. La standul României au expus 32 de participanți din toate zonele țării. Județul Mureș a fost reprezentat de Arena Hotel din Târgu-Mureș, Hotel Danubius din Sovata, Pensiunea Isuica din Sovata, Pensiunea A&B din Ernei și Salina Turda.
Am reușit să stăm de vorbă cu Larisa Năsăudean, manager Hotel Arena Târgu-Mureș, care a participat la târg pentru a expune ofertele de la Drill Invest Grup: Hotel Arena Târgu-Mureș, Pensiunea Isuica Sovata si Pensiunea A&B, Ernei.
Rep.: Care a fost atmosfera de la târg?
Larisa Năsăudean: Atmosfera a fost una deosebită. Atât oamenii, cât și expozanții au venit cu scopul precis de a vinde/ cumpăra, de a vedea ofertele, de a le cerceta și mai ales de a le potrivi nevoilor și cerințelor publicului. Au fost foarte mulți participanți la acest târg. Unul dintre lucrurile care m-au bucurat cel mai mult a fost interesul crescut al turiștilor maghiari pentru România, dar mai ales pentru zona Sighișoara – Sovata. Bineînțeles că există o istorie în acest sens, dar interesul era unul turistic, iar acest lucru se vede din excursiile efective petrecute in aceste zone.
Rep.: Cum s-a prezentat România?
Larisa Năsăudean: Din punctul meu de vedere România a avut unul dintre cele mai frumoase standuri. Am avut ocazia să îl cunosc și pe dl Simion Giurcă (reprezentantul Autorității Naționale pentru Turism în Austria) cu care am împărtășit discuții legate de turismul românesc, care cred eu ne-a adus beneficii atât mie, ca și reprezentant al Grupului Drill Invest cât și dumnealui, simțind pulsul participanților individuali. Pe viitor, însă speram că și noi ne vom alătura standului României. Dl Simion Giurcă s-a arătat extrem de interesat de pulsului turismului, de câștigarea cât mai multor turiști în România și de atragerea partenerilor români care investesc în îmbunătățirea imaginii țării. Pe aceasta cale doresc și să îi mulțumesc pentru discuția cordiala, iar anticipat pentru susținerea pe care ne-o va aduce în viitor.
Rep.: Care credeți că sunt avantajele județului si a tării prin participarea la un astfel de târg?
Larisa Năsăudean: În primul rând, cred ca toți hotelierii și prestatorii de servicii turistice, agenții, hoteluri, tot lanțul HoReCa trebuie sa inteleaga ca trebuie prezentata Romania ca si imagine, zona ca și imagine și abia apoi serviciile HoReCa.
Este foarte greu să încerci individual să îți atragi turiști, bineînțeles nu imposibil, dar este nevoie de un efort comun pentru a mări potențialul turistic în România. Expunerea și oferirea de pachete turistice este una avantajoasă, în mod evident, pentru toți participanții. Orice ieșire de acest gen îți aduce, pe lângă câștigarea de noi clienți, o nouă perspectivă, idei noi, un avânt nou. Ca orice piață economică, și piața turistică este una în continuă schimbare, mereu apar ofertanți noi, idei noi, pachetele devin din ce în ce mai complexe, iar oferirea doar de „accomodation” nu mai este suficientă, din acest motiv consider eu că este nevoie de un efort comun, o legătură strânsă, o comunicare și parteneriate strânse între agenții, prestatorii de servicii hoteliere, prestatorii de servicii auxiliare (excursii de o zi, adrenalină, închirieri de ATV-rui etc.), ghizi etc. Este un întreg lanț care doar împreună pot atrage turiștii spre România.
Rep.: Cum s-a prezentat județul Mureș?
Larisa Năsăudean: Ca și reprezentant al Grupului Drill Invest, eu zic că foarte bine, asta puteți vedea și dvs. din imaginele postate în permanență atât pe rețelele de socializare, cât și pe site-urile grupului: www.isuica.ro, www.arenahotel.ro, www.pensiunea-ab.ro. În ceea ce privesc rezultatele, acestea au fost atât imediate prin legături contractuale cu agenții noi cât și pe termen lung. Nu am plecat la drum cu gândul e a obține rezultate imediate (deși sunt de dorit) însă fiind pe această piață de atâția ani, știm că acestea se concretizează în timp.