Serialul dedicat traficului periculos din Târgu Mureș va lua o pauză. Chiar dacă în accepțiunea șoferilor cu experiență, unele exemple publicate de noi par ridicole pentru un profesionist, trebuie să ținem cont că majoritatea celor din trafic sunt amatori, iar la aceștia se adaugă conducătorii auto în tranzit, care la fiecare câteva luni văd alte reguli și indicatoare de circulație pe aceleași străzi, multe dintre ele contradictorii.
Faptul că fiecare articol pe această temă publicat de Punctul.ro a avut un impact pentru zeci de mii de cititori trebuie să le dea de gândit autorităților că ne confruntăm cu o problemă gravă care se impune a fi cât mai bine reglementată pentru a fi evitate victimele și pagubele materiale care se produc constant în traficul din Mureș.
Încălcarea regulilor a devenit o regulă
În Târgu Mureș, la orele de vârf, fiecare dintre noi vedem mai mulți conducători auto care încalcă regulile de circulație. Vineri în Piața Trandafirilor, în jurul orei 8 într-un interval de două minute, trei șoferi au trecut pe culoarea roșie a semaforului. Doi la o trecere de pietoni și unul în intersecția de la Catedrala Mare. Dacă de față era un echipaj de poliție cei trei rămâneau, cu siguranță, fără permisul de conducere și se alegeau cu o amendă usturătoare. Din păcate nu vom vedea mai mulți polițiști pe stradă pentru că această instituție se confruntă, de ani buni, cu un deficit serios de personal și nici în viitor această situație nu se va schimba, dimpotrivă, deficitul va crește.
Tehnologia însă ar putea deveni un aliat al Poliției în lupta pentru siguranța rutieră. Utilizarea camerelor video performante și a radarelor fixe pentru a se identifica încălcările Codului Rutier este o soluție. Aceste tehnologii ar putea compensa absența polițiștilor pe teren și ar contribui la reducerea indisciplinei în trafic. Autoritățile pot veni în ajutorul Poliției și să facă tot ceea ce este necesar pentru a ne apăra integritatea.
Alte orașe au renunțat la mașini
Am publicat și modele de succes de reglementare al traficului din alte orașe, atât din România cât și din alte țări, care au considerat de cuvință să elimine traficul din zonele centrale, lăsând locul parcurilor, bicicletelor și transportului în comun. Desigur că acestea sunt suplinite de inele ocolitoare ale localităților cu pricina, astfel încât cei aflați în tranzit să nu aglomereze inutil orașul.
Există și speranțe
Se lucrează la dezvoltarea tehnică a 41 de intersecții rutiere din oraș, se instalează camere video, iar semafoarele vor fi interconectate într-o rețea nouă, centralizată.
Sistemul integrat de monitorizare și de control va permite fluidizarea eficientă al traficului. Astfel, de exemplu, dacă traficul din jurul unui semafor nu este prea aglomerat, timpii semnalului verde vor fi reduși, iar în cazul unei aglomerări, timpii semnalului verde vor fi prelungiți pentru a permite mai mult timp autovehiculelor să tranziteze intersecția respectivă.Totodată, la funcționarea semafoarelor se ia în considerare și circulația vehiculelor de transport public. Sistemul va fi gestionat de un dispecerat central.
Din păcate se lucrează în ritmul lent, bugetar și românesc.
Pentru cei care însă vor să scape de nervii din trafic, soluția la îndemână în Târgu Mureș o reprezintă transportul în comun care începe să arate tot mai bine și de ce nu… mersul pe jos. Anumite distanțe pot fi parcurse lejer la pas, iar beneficiile pentru sănătate și portofel sunt însemnate. Dar ține de alegerea fiecăruia cum preferă să își petreacă câteva ore pe zi, date fiind condițiile din prezent.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.